Hej då och tack för i år Markus.

Publicerad 2012-12-02 14:38:00 i instagram,



I fredags tog jag mig till Norrtälje och Mobergs bar för att se Markus Krunegård och Magnus Ekelund & Stålet för en sista gång i år. Det var lika mycket snö i Norrtälje som i Åkersberga och det var inte svårt att hitta till Mobergs. Jag kom en timme innan Magnus & Co skulle börja och det var näst intill tomt. Där satt jag ensam med min päroncider (som var ca den godaste cidern på länge) och så kom Elsa med vänner och jag fick sällskap för kvällen. Så fint.

Magnus Ekelund var fin och bra och det var skönt att jag faktiskt kunde sjunga med i nästan alla låtar nu också, till skillnad från i Mellerud.


Sedan var det dags för Markus och nu hade det kommit riktigt mycket folk till dansgolvet framför scenen. Det var himla fint förutom det att människor tryckte på och det kravallstaket som fanns föll nästan över, speciellt under Jag är en vampyr. Efter korallreven gick han och alla ville sig veta att han skulle komma tillbaka men det gjorde han aldrig. Så därför fick vi inte Stjärnfallet. Efteråt kom han inte heller och signerade som han alltid gör så jag började tro att jag inte skulle få säga Tack för turnén till honom.

Men när jag hämtat mina ytterkläder och väntade på Elsa och Nathalie såg jag två tjejer stå utanför byggnaden framför ett öppet fönster där någon kastade något till dem och visst var det Markus. Så jag sprang dit och tackade men frågade samtidigt varför han inte kom tillbaka. "Jag tyckte inte att de klappade särskilt mycket, att de ville ha mig in igen, jag vill inte besvära människor....ingen hämtade mig". Samtidigt som jag tyckte att publiken kunde hålla tyst och sluta ropa, han kommer ju tillbaka. Men men det var fint att få säga hej då även om det var vid ett fönster några meter upp.


Tack för i fredags, i höst och i sommar Markus. Vi ses på nästa turné!
Läs om de andra spelningarna med Markus i år här

Kommentarer

Postat av: Jens

Publicerad 2012-12-02 14:46:38

Hej! Jag vet inte om det jag skrev kom fram tidigare, men hur som helst: du får gärna maila lite text o bilder om Norrtälje-spelningen till mig. Hade nog varit uppskattat :)
MVH Jens, [email protected]

Svar: juste! hade helt glömt bort det. Jag skickar på en gång då :)
Jenny Stjernström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
J / 1993

Till bloggens startsida

topics.

old stuff.