Bara händer, instaboda.

Publicerad 2012-07-30 09:58:00 i fest, festival, instagram, musik,


Nu är vi hemkomna från Sveriges fetaste festival, Emmaboda. Dock inte mysigaste. Vi kände oss så bortskämda med Hultsfred. Men sjukt nice var det ändå. Här har ni lite instaström. Vet att ni gillar det. Har en engångskamera som jag ska lämna in idag så sen ska vi få se de bilderna. Älskar engångskameror. Hoppas bara att jag inte lämnar in en tom rulle. 
 

Vi åkte med så kallade Krunegårdsbussen då jag hade vunnit biljetter dit. Detta menades med att vi fick vår resa tur och retur helt gratis. På vägen dit fick vi en frukostpåse, varsin signerad digipack av Mänsklig Värme och de lottades ut konsertbiljetter. Annars var bussen halvtom och fick varsitt dubbelsäte och kunde sova gott. Banden sedan på Emmaboda var de finaste banden någonsin ungefär. De bara glittrade.


Efter mycket strul och om och men vad vi skulle göra när vi kom fram då de vi skulle bo med inte hörde av sig vandrade jag och Amanda runt för att hitta ett bra ställe och det gjorde vi efter ett tag. Så vi satte oss till rätta, bytte om från strumbyxor till shorts och började se de första bandet. Vi hälsade även på hos Robert (fjärde bilden.)



Kl. 12 på torsdagen skulle bästa Markus spela. En konstig tid för honom, han brukar ju spela vid 17 åtminstone. Eftersom att Amanda inte ville stå längst fram med mig fick jag göra det själv men det gjorde inget då jag hittade Kajsa som sällskap, en mycket trevlig tjej. Markus var lite galen och så, sluddrade, missade text och slängde gitarren istället för att byta snällt med roddaren. Men fin ändå, såklart. Efteråt var det signering som vanligt och jag fick min fjärde namnteckning på armen utan att ens behöva be om den, han visste att det var det jag ville ha, trots att man inte fick för vakterna. På sista bilden ser vi Kapten Röd som är bra live men inte på skiva. 


Näst sista dagen regnade det under natten, hur fint som helst och på dagen begav vi oss in till Emmaboda Centrum. Detta ska alltså vara en stad. Vi är för bortskämda från Stockholm. Hur klarar sig folk som växer upp i Emmaboda? Nåja de har ju i alla fall två matbutiker, ett system och kupan. Vi köpte oss lite lyxmat så som köttbullar, potatissallad, körsbärstomater, chips(!!!!) och festisar. Allt annat förutom ravioli var lyxmat för oss.

Jag vill defintivt åka till Emmabodafestivalen fler gånger men Hultsfredfestivalen är ändå favoriten. Nästa år vore det fett att åka med Hultsfredcampet, om många därifrån vill till Emmaboda vill säga. 

Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2012-07-30 11:56:17

klart vi ses i kentkön, vi ska väl köa ihop gos? sen så kanske inte ellen hänger med för lite olika grejor. men det blir du, jag, edvin och nina. tror det blir fint det med. saknar dig otroligt mycket och fick du hångla något på emmaboda då? (du skrek om det i e-tuna att du ville hångla på festivaler, hihi, minns det klart och tydligt)

Svar: klart vi ska! åh nej vad synd. men det blir fint det med. saknar dig med och ja det fick jag! inte så mycket dock hehe men det var fint. puss
Jenny Stjernström

Postat av: oroshjärta

Publicerad 2012-08-01 07:47:34

Ljuva Kent<3

Svar: Jo<3 fast det är inlägget under. hehe
Jenny Stjernström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
J / 1993

Till bloggens startsida

topics.

old stuff.