Parkhäng i vitan och en spelning i Liljeholmen.

Publicerad 2012-07-24 09:54:00 i fotografier, konsertfoto, min vardag, musik, porträttfoto,

I lördags morgon kom fina Cornelia på besök hem till mig. Mest för att Jonathan skulle spela i Stockholm på kvällen men också för att sällskapa mig. 

När kvällen närmade sig tog vi oss in till stan och mötte Sara vid Östra, tog oss till medis och sedan till fina Vitabergsparken. Där hade folk picknickfiltar med vin och mys. Ett gäng hade med sig en cykel med grill och kunde grilla hambuargare.



Smygfotade ett kärlekspar.


Vackra Cornelia.
 
Hannes och Johan kom men precis därefter skulle jag och Cornelia dra oss vidare mot Liljeholmen och Jonathan Johansson. Färgfabriken som han skulle spela på låg vid Trekanten så där gick vi längs insjön och spanade på fåglarna och några som satt vid en båt och drack. 


Vi kom dit ca två timmar innan Jonathan skulle spela. Jag kom in som press då jag skulle fotografera konserten och hade tydligen en plus one så Cornelia hade kunnat gå in med mig, bra att de meddelade mig det i förväg...nåväl.

Det var tomt framför den kravallstaketlösa scenen när vi gick in i Stora salen. Men sedan klockan tjugotvå och trettio intog Simian Ghost scenen.



De var fina och mycket bättre än vad jag trodde. Men sedan börjades en väntan som kändes som två timmar på Jonathan. Kan ha varit pga min tunga kamera, den respektlösa publiken och hettan där innne. 

Men så kom han äntligen.



Jag blev kär i ljuset bakom keyboardisten, om man nu kan bli kär i ett ljus(?)


Det vart en finfin lördag trots att vi missade sista tåget och kom hem först halv fem på morgonen. 

Kommentarer

Postat av: alice

Publicerad 2012-07-29 23:24:50

åh! var också på färgfabriken och såg jonathan
fint var det! och fina bilder du tog!!

Svar: Vad kul! inte många visste om den spelningen hehe. Åh tack så himla mycket :)
Jenny Stjernström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
J / 1993

Till bloggens startsida

topics.

old stuff.