Helsingfors och kent sett från instagram.

Publicerad 2012-06-30 12:28:00 i instagram, livräddarna, på vift,

I den tidiga tisdagsmorgonen flög Emma och jag till Helsingfors för att hälsa på min moster och hennes familj, träffa min kusin och hennes vänner men huvudsakligen för att se Kents sommarpremiär på Garden Party.



Här är Emma på väg in till stan efter att vi varit hos min moster och lämnat våra väskor, sovit och bytt om. Efter parkhäng och mys hängde vi i en klädaffär sent på kvällen medans kusin provade och köpte kläder.



Andra dagen åt vi finfin frukost i sängen och såg på American Pie två och tre. Jag kände mig fin, innan spöregnet kom och förstörde mina lockar.



På väg till Garden Party, Hietaniemi som var ett alldeles stort blå tält, som Appolo på Arvika ungefär, fast Appolo är en aning större.

 
Första artisten för dagen eftersom att Garden Party är en typ av festival var fina Niki & The Dove. Jag tyckte synd om henne då det var så lite folk i publiken och flera vid första raden stod inte ens upp. Men hon var fin ändå. Lika fin var Laleh. Åh herregud vad jag tycker om den kvinnan. Så söt, glad och begåvad studsandes på scen med ögon som bara glittrade. Det var så fint att hon började med Vårens Första Dag och avslutade med Bjurö Klubb och där i mellan Snö.



Sedan tog vi paus från första raden då vi ville äta och spana på området lite, hittade bla. det här fina paret. Vi köpte oss cider och gick tillbaka in i tältet därefter. Nu stod vi lite längre bak till de finska bandet Parisiin Kevät som jag och Emma faktiskt hade lyssnat in oss på. Kesayö var den låten jag kunde och den fick jag höra.


Efter deras konsert var slut var det lite mer än en timme kvar till Kent och vi stod bakom två tjejer på första raden som inte verkade vara några Kentfans och det var de inte heller så de två lämnade efter två tomma platser framför oss som vi genast tog. Och vips stod vi med händerna om kravallstaketet igen. Framför Sami, precis som det ska vara.

 
Med ett intro av Ögon (Jones & Giftet) bakom skynket och som sedan övergick till K l å p a r e n samtidigt som bara en del av skynket föll och ett rum liknande en replokal uppenbarade sig föll mina tårar för andra gången på den här turnén. Första var under Halka på Cirkus. Det var så otroligt och häftigt. Listan fortsatte med första verserna av Ensam Lång Väg Hem och sedan 400 slag. Vi fick även Tänd På vilket var fint.
 


Efter ett fint avslut med Mannen var allt slut. igen. Efter många om och men med vakterna fick jag Samis setlist och plektrum. Emma fick även hon sig en plus plektrum. Allt var så fint så fint. Nästa gång jag står framför dem står jag mellan kravallstaketet och scenen med min kamera i handen för att fotografera dem på Putte I Parken. Och det bästa är att Emma ska stå bredvid mig där i diket.

Kommentarer

Postat av: Eriiza

Publicerad 2012-06-30 13:11:02

Tack, det känns bra.
Men de inre demonerna är naturligtvis inte borta.. =/
Men damn, vad jag har saknat att blogga!!!

Svar: åh :( haha läste dementorerna först. Jag tror att det är bra att du är tillbaka med bloggen och så.
Jenny Stjernström

Postat av: tildaesther

Publicerad 2012-07-02 21:35:22

Åh herregud så fina bilder! Blir helt varm och glad av din blogg! :D kram

Svar: åh tack fina människa du gjorde precis min kväll :) kram!
Jenny Stjernström

Postat av: Athena

Publicerad 2012-07-06 16:09:10

ÄLSKAR dina gubbskor, och du har visst din speciella Jenny-stil. Kommer ihåg när jag sa att din mobil är glittrig :D

Svar: hihi det gör jag med, tack athena <3 ja det är från dig jag fått att den glittrar hihi :)
Jenny Stjernström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
J / 1993

Till bloggens startsida

topics.

old stuff.