Novemberdreams.

Publicerad 2012-03-17 12:24:28 i novemberdreams,


Jag heter Jenny Stjernström och är född 93-11-12. Min mamma är finsk så därmed är jag halvfinska. Jag bor i ett stort hus på landet, med tio minuters promenad till tåget som tar mig till skolan och Stockholm City. Jag bor tillsammans med mina föräldrar, min storebror och våra två fina hundar Moysan och Lance.
Jag är förmestadels en glad person och försöker se allting från de positiva. Som bäst mår jag när jag får ett ordentligt skrattanfall eller om jag är med någon som jag tycker mycket om. Men även jag som liksom andra har känslor. Jag är inte rädd för att visa känslor, tvärtom. Tyvärr. Jag kan tex sitta gråtandes på en lektion. Jag har otroligt svårt för att hindra tårar att komma. Senast var när jag bråkade med min bästa vän över sms under en lektion. Som tur var fanns en annan vän där och tröstade mig. När det kommer till kärlek är jag den mest osäkra personen som finns. Det jag vill ha kan jag inte få och det jag kan få vill jag inte ha, ungefär.
Jag heter Jenny Stjernström och är född 93-11-12. Min mamma är finsk så därmed är jag halvfinska. Jag bor i ett stort hus på landet, med tio minuters promenad till tåget som tar mig till skolan och Stockholm City. Jag bor tillsammans med mina föräldrar, min storebror och våra två fina hundar Moysan och Lance.

Jag är förmestadels en glad person och försöker se allting från de positiva. Som bäst mår jag när jag får ett ordentligt skrattanfall eller om jag är med någon som jag tycker mycket om. Men även jag som liksom andra har känslor. Jag är inte rädd för att visa känslor, tvärtom. Tyvärr. Jag kan tex sitta gråtandes på en lektion. Jag har otroligt svårt för att hindra tårar att komma. När det kommer till kärlek är jag den mest osäkra personen som finns. Det jag vill ha kan jag inte få och det jag kan få vill jag inte ha, ungefär. Men det upptäcker jag alltid alldeles försent.

Såhär beskriver några vänner mig: Ansgar, impulsiv, fin, gosig, menar alltid väl, abstrakt, mjukaläppar, kreativ, rulig, töff, energisk, unik, omtänksam och söt.

På fritiden är jag helst med mina bästa på festival eller konsert. Om inte det så befinner jag mig på ett kafé med mina vänner tills det stänger. Jag tycker om att festa, att lära känna nya människor samt rå om mina nära och kära.

Foto
Förutom konsertlivet så älskar jag att fotografera och har gjort det enda sedan 2007 men då jag började att fotografera på riktigt med en systemkamera var 2008. Jag fick min Nikon D70 i konfirmationspresent. Det är väldigt roligt att se tillbaka på bilderna då och nu, hur jag har förändrats som fotograf. Vissa bilder då var jag hur nöjda med som helst och när jag ser tillbaka så förstår jag inte hur jag kunde lägga upp en sådan dålig bild och säga att den var bra.
I början av sommaren 2011 försvann/blev jag bestulen (på) min D70 och hade därför ingen digital systemkamera under hela sommaren, jag använde istället Canon AE-1. Vilket var spännande och nyttigt för mig. Hösten 2011 införskaffade jag mig min drömkamera: en alldeles egen Nikon D700 (fullformatskamera) och har kommit igång med fotograferandet på riktigt. Jag har fotograferat min yogainstruktör för bilder till hennes hemsida, varit mingelfotograf på café opera och fotograferar aktivt för festivalphoto och mer kommer det bli!

Konserter
Något som jag älskar och inte kan leva utan är musik. Vad vore livet utan musiken? Den tröstar, förstår och ger en hopp samtidigt som den får en att må så himlans bra. Jag lyssnar mest på indiepop och rock och svensk musik, se min last.fm. och i och med att jag älskar musik så går jag väldigt mycket på konserter. Det är bland det bästa jag vet, att köa länge länge till en konsert med fina människor under fint väder och äta picknickmat och godis för att sedan gå in i värmen, springa fram till kravallstaketet och invänta förbandet innan konserten börjar. Helst av allt ser jag Kent. Om inte Kent så Coldplay, Belle & Sebastian, Håkan Hellström och Markus Krunegård får även dem förgylla en konsertkväll. 

Undrar du något, vill bli fotograferad av mig/anlita mig, vill ta en fika eller kanske bara vill säga hej? maila mig på [email protected]

Kommentarer

Postat av: COD

Publicerad 2012-05-05 21:43:52

pretty good, liked the part about fish.



lots of kisses, your friend COD.



smooch, the shutter

Postat av: Anton Rydqvist från hultsfred

Publicerad 2012-06-18 18:56:13

http://blog.formconspiracy.se/



Jacob Nylund som jag ville tipsa om.



btw nice blogg : )

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
J / 1993

Till bloggens startsida

topics.

old stuff.