Trettio dagar kvar.

Publicerad 2012-05-02 00:56:49 i fest,

Igår, den trettionde april hade vi mösspåtagning i min skola. En dag för att fira att det är endast trettio dagar kvar till studenten. Vi möttes vid Nybrokajen i Stockholm för att sedan äta lunch på Gustafbergs VII i skärgården. Vädret kunde inte ha varit bättre och maten var mycket bra. Stämningen var verkligen på topp och alla var så fint klädda i sommarklänningar, kavaj och studentmössor. Själv hade jag min midsommarklänning med jordgubbar på.

Om trettio dagar står jag där på trappan som jag för tre år sedan stod på som en nervös femtonåring som precis skulle börja i en ny skola efter det trygga högstadiet, och nu är Täby Enskilda min trygga plats och jag kommer istället för TEG få bemöta det riktiga livet. Bara tanken är skrämmande.

Kommentarer

Postat av: utgybhiun

Publicerad 2012-05-02 01:49:45

Åh, vad glad jag blev av det här inlägget :)

Postat av: Jenny

Publicerad 2012-05-02 08:36:05

Hihi vad kul :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
J / 1993

Till bloggens startsida

topics.

old stuff.