Flydde till Mellerud och Markus i torsdags kväll.

Publicerad 2012-11-19 12:42:00 i fotografier, konsertfoto, min vardag,

 
Efter att vi var på Värmlands Folkblad och hade besökt olika nämnder i Karlstad fikade vi lite snabbt på kafeterian Vero innan jag skulle vidare mot Mellerud.

Jag passerade de värmländska vyerna på vägen till Dalsland.

 
Efter drygt en och en halv timme var jag framme i Västsveriges Jokkmokk.
 
 
 Sedan var det dags för mig att hitta till Kulturbruket på Dal. Det var inte svårt alls, det var bara att röra sig mot de stora husen som var tända och följa skyltar.



Det var inte så många där till en början men jag hämtade ut min biljett hos publikvärdarna och berättade om mitt galenskap att jag åkt dit utan någonstans att sova. Då erbjöd sig en av värdarna en sovplats. Vilka fina människor det finns i världen alltså.


Sedan återstod ytterligare en och en halv timmes väntan.



Först ut var fina Magnus Ekelund & Stålet. Jag var den enda som sjöng med tror jag. Så mysiga.

 
Sen fortsatte väntan. Nu på Markus. Jag kunde inte förstå att jag knappt en vecka innan såg honom inta Cirkus och cirka 1800 personer i publiken. Det var overkligt att Han skulle spela inför mindre än hundra personer i en gymnasieaula. Kan han komma hit kan han komma till Molkom tyckte jag.
 


Efteråt var det signering som vanligt och jag tog inte någon autograf alls och jag väntade tills han hade signerat femtonåringarnas nyinköpta tygkassar och t-shirts. Magnus Ekelund & Stålet satt själva vid sitt bord och sin merch, det var så synd att ingen annan hade hört dem men jag kände att jag ändå ville prata med dem och berömma dem för hur bra deras spelning var och att jag sjöng med i Supernova.

När Markus började bli klar med skrivandet sa jag det att du kan lika gärna komma till min skola utanför Karlstad. Det gör jag gärna svarade han och hans manager(tror jag) sa det att du får ligga på till nästa år, hösten är desvärre fullbokad. Sedan undrade han vad jag pluggade till. Innan jag sa hej då igen valde jag att presentera mig, kändes konstigt att gå en gång till utan att få säga vad jag heter. Vi skakade hand och han sa glatt "Markus" hihi. Så fin är han och jag sa sedan mitt namn och att vi ses i Norrtälje. Grymt! fick jag som svar.



Efter rundtur i Mellerud och utanför riktigt ut på landet för att släppa av en av de hundra ungdomarna som sett Markus för försa gången den kvällen klev jag in i en okänd kvinnas hem och har aldrig känt mig så välkommen förut. Hon bjöd på mackor och te, mobilladdare, en nybäddad säng och fick även frukost och skjuts till stationen morgonen därpå. Ett sådant guldkorn och så himla roligt att få möta nya människor. Jag hade en sådan tur.


06:50 gick bussen från Mellerud till Åmål.


Sedan fick jag vänta i Åmål i cirka en halvtimme innan bussen till Karlstad kom. Och ytterligare tjugo minuter sedan innan buss 400 till Molkom gled in.


Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2012-11-23 19:30:16

Helt fantastiska bilder!

Svar: Tack fina du :) det värmer!
Jenny Stjernström

Postat av: Tobbe

Publicerad 2012-11-24 17:30:51

Så vackra bilder!

Svar: Tack så himla mycket! så glad jag blir :)
Jenny Stjernström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
J / 1993

Till bloggens startsida

topics.

old stuff.