Markus Krunegård, Laakso och Hets några timmar innan jag fyllde 19.

Publicerad 2012-11-12 17:46:00 i musik,



I går såg jag Markus för en femte gång i år. Det var på Cirkus med Alinde. Detta var en speciell spelning som säkert många av er redan vet. Laakso och Hets skulle återförenas. Och det gjorde dem med bravur. Så himla fint med Worst Case Scenario som introlåt följt av High Drama och vi fick även höra Västerbron. Jag saknade dock Norrköping och Italy Vs. Helsinki.



När Laakso klivit av scenen trodde nog hela publiken att det var dags för Hets vilket vi alla hade fel om. Istället hördes introt av minusgrader ränsar luften och det var dags för Markus själv. Men efter Askan är den bästa jorden kliver Hets på och de kör bla. Hasses brorsas låtsassyrras kompis fest, vilket var den enda som jag kunde sjunga med i. Tufft. Efter deras tre låtar var det dags för Krunegård igen och vi fick Sörmlandsleden efter en fin anekdot om Sörmlands skogar. I mellanspelet på Korallreven & Vintergatan säger han det bästa på hela kvällen "Mänsklig värme är botemedlet mot allt". Efter ett antal encores avslutar han med världens finaste Stjärnfallet och det blir allsång på de första raderna. Även när Cirkus tänds och sittplatserna börjar bli tomma igen. Så underbart.

 
Efteråt var det signering som vanligt och det var så fint att träffa honom igen. Jag passade på att köpa den svarta tygkassen också. Eftersom att jag fyller år idag sa jag det att jag fyller 19 år om en timme och Markus svarar då Grattis både muntligt och skriftligt. 

Jag: "Vi ses på torsdag Markus"
Markus: "I Mellerud? Skojar du?"

 
(tårtan är från i morse som min far alltid gör på min födelsedag, hur god som helst.)

Kommentarer

Postat av: sara

Publicerad 2012-11-13 11:51:34

vad det låter fint!

Svar: det var det verkligen :)
Jenny Stjernström

Postat av: Felicia

Publicerad 2012-11-15 17:42:18

det var så sjukt jäkla braa, ååh.

Svar: jaaa <3
Jenny Stjernström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
J / 1993

Till bloggens startsida

topics.

old stuff.