Stadsvandring i huvudstaden med Sara.

Publicerad 2013-04-28 22:59:00 i fotografier, min vardag,


I förmiddags tog jag tåget till stan. Hundarna och mamma var snälla och följde med till stationen.
 

Jag mötte flickan ovan vid Östra och sedan begav vi oss mot Stadshuset för första stoppet på vår stadsvandring.


Ljuset var underbart vid kajen så Sara tog några bilder på mig där.


Gick omkring i detta. Jackan är senaste fyndet från "mamma secondhanden".

Det var en blåsig dag, så pass blåsig att mitt smink rann på ena ögat :(


Vi sa hej till Stockholms grundare Birger Jarl innan vi fortsatte mot Gamla stan.
 

Först lyssnade vi på skönsång i Storkyrkan.


Därefter såg vi högvakternas marcheranden vid slottet.


Och sedan beundrade vi vädret och husen i väntan på att heja på Therese, då jag fick reda på att hon också befann sig i samma stadsdel.


Sedan sa vi hej då och vandrade vidare.




Mot Skeppsholmen.


Tycker så himla mycket om det här skeppet. Ser det varje gång från Djurgårdsfärjan efter Gröna Lunds konserter.


Klockan hade slagit tre så vi satte oss ner längst ute på en gräsplätt för en bit mat.


Sara hade gjort laxsallad med avokado och fetaost, supergod!


Och hon hade även med sig Corona!!


Vår utsikt var över Gröna Lund. Hörde hela tiden folk som skrek av attraktionerna.


När solen lämnade oss blev genast fåglarna mer intressanta och Sara kastade rester av salladen till dem. På bilden har den övre fågeln snott ett majskorn av den andra.


Sedan lämnade vi staden bakom oss och tog tunnelbana och buss till Lidingö för att hälsa på Anna på biografen en stund och för bio, såklart.

Vi såg bästa Iron man 3 i 3D innan vi kramade hej då till Anna och begav oss hemåt och skildes åt på Östra.
 
Det har varit en så himla bra söndag som avslutades på bästa sätt. Och i morgon befinner jag mig på Irland. 
 
Massa kramar till er!
 
 

Kommentarer

Postat av: Clara

Publicerad 2013-04-29 07:38:31

gud så fina bilder!! och fasen va snygg du e!!!

Svar: Men gud tack så glad jag blir!!
Jenny Stjernström

Postat av: felicia

Publicerad 2013-04-29 08:09:39

men åh va fint ni ser ut att haft det, himla fina bilder ocksåå!

Svar: Det var verkligen en fantastisk dag :) åh tack!
Jenny Stjernström

Postat av: Julia.

Publicerad 2013-04-30 14:56:59

Vilka fina bilder!

Svar: tack :)
Jenny Stjernström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
J / 1993

Till bloggens startsida

topics.

old stuff.