Mitt 2012 / april - juni.

Publicerad 2013-01-04 10:53:00 i novemberdreams,

Hej på er. Jag mår verkligen sämst. Är supersjuk och deppar sönder för att jag inte gör något vettigt. Sover mest om dagarna, därför är jag nu vaken om nätterna mer, inte så bra såhär nära skolstarten. Aja.
 
Här får ni del två av min årssammanfattning i bild och text.
 
April.

* Månaden började med ett besök till Nordens fotoskola för att se hur det såg ut där och lämna arbetsprover. Ville så gärna studera där.

Såg världens bästa film på den stora vita duken med Karolina.

* Firade att hundrafemtio söta själar följde mig på instagram.

Firade påsk i Luleå med familjen. Vi hälsade på mina kusiner. Åkte på dagsutflykt till Kåbdalis och såg på Storforsen.
 
Köpte min tredje Kentbiljett och mina bästa gubbskor.


* Skrev två-delars inlägg om de som får mig att orka och att vilja leva.
 
Malin och Alinde kom spontant hem till mig. Vi gick runt sjön med Lance.
 
Jag och Amandas telefon var med i Expressen. Något felciterad men ja.
 
Alinde och jag dansade med Kristian Anttila på Kafe 44.
 
Inomhuspicknickade och spelade Pictionairy med Anna, Johanna och Erik.
 
Den 24:e var jag och Emma på Kents presskonferens på Berns. Jag ställde en fråga till dem och var så skakig och nervös att jag sa ehh mellan varje ord. haha. Ni kan se Bambusers sändning därifrån här.
 
Skaffade läsglasögon. Blev helt kär i glasögonen och önskade mest att de var vardagsglasögon.
 
Hade världens bästa valborg. Den började med mösspåtagning inför studenten och sen fest hos Sara.


Jag och Sara bland körsbärsblommorna <3
 
Maj.
 
* Det var en riktig Kentmånad. På presskonferensen fick reda på majdatumen och maj började med att vi hämtade ut biljetterna till Cirkus och Lokomotivet.
 
Spelade in min första VLOGG. haha
* Saknade tvåtusentio och tvåtusenelva.

Försökte mig på Tilt-shift.

* Kompletterade den nästsista idrottslektionen för att jag inte skulle få IG.

Slutprojektet i FOTO C blev klart.
 
* Räknade dagarna till Cirkusspelningen och såg Maskinen på Gröna Lund.
 
Fotograferade Rebecka till en skoluppgift.

* Blev bildredaktör på Festivalphoto.net och fick två bilder publicerade i fotoboken Älskade Stockholm.
 
Sedan var dagen här då jag köade utanför Cirkus med Linnea och Nina. Dagen efter såg vi Kent för första gången på turnén.

Målade flaklakan med klassen.
 
Alinde hade sextiotalsfest. Och jag var hippie, hade passat bättre på sjuttiotal kom jag på nu.
Foto: Astrid Arnamo.
 
Årets bästa dag, mitt livs bästa dag kom. Dagen jag tog studenten. Dagen var fylld med lycka, kärlek
och tårar. 
 
* På studentkvällen åkte jag till Eskilstuna med Emma, Edvin och Nina för Kentkonsert nummer två. När alla andra var på slutskivan sov jag utanför Lokomotivet. Maj avslutades på bästa sätt. Jag mådde så bra.
 
Juni
 
Konsertresandet slutade inte där. Nej juni började med att jag och Emma tog flyget till London för att främst se bästa Coldplay med Erik, Amanda och Sandra. Men även för att hälsa på där Emma bodde förut och fotografera staden.

 
Ganska kort efter att vi kom hem från en himla fin resa åkte jag med mina andra vänner till Hultsfredsfestivalen.
Foto: Astrid Arnamo. (haha har märkt att Astrid har tagit alla festbilder ungefär. men hon tar de bästa festbilderna)
 
Efter att ha avnjutit bästa festivalen med The Cure och fått första namnsigneringen av Markus i år firade vi midsommar. Vi var ett härligt gäng hemma hos mig med skinande sol, bad med kläder på och hemmagjord midsommarstång.
 
Kentsommaren fortsatte då jag och Emma avslutade juni med att flyga till Helsingfors för att se sommarpremiären och hälsa på hos min släkt.
 
* Svarade på de elva frågorna som gick runt bland bloggar.
 
Och där var del två av min årsredovisning klar. Inser nu att mina inlägg är betydligt mycket längre än de flesta bloggars. Men jag gör detta för min skull, för att jag ska komma ihåg, minnas och sakna året som gått. Så det kommer två delar till som kommer att vara minst lika långa haha.
 
Tusen kramar och ta hand om er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
J / 1993

Till bloggens startsida

topics.

old stuff.