Bland Kullans affär och spökhus.

Publicerad 2013-03-26 18:45:00 i fotografier,

Tog den långa vägen hem i dag. Bestämde mig för att se hur de där igenbommade husen jag går förbi då och då ser ut inuti. 


Det har tydligen varit en handel här som höll i sig till sextiotalet. Var lite rädd att stöta på en luffare så gick direkt efter jag tagit bilderna. De flesta bilder kunde jag ta utifrån genom trasiga fönster.


Sedan började jag skaka för jag gick upp till de här stängda men samtidigt levande husen som är cirka tio till antalet. Hade aldrig varit där förut. Kommer ihåg att jag trodde folk bodde där när vi flyttade hit.


Det här huset var mest obehagligt att gå nära.


Mest på grund av den lilla gubben som står och vaktar i fönstret och att det står tallrikar i diskstället.


Här var nog storstugan där husbonden bodde. 


Och såhär såg mina händer ut efteråt. Helt torra och kalla.


Vill absolut gå tillbaka dit. Men kanske inte ensam. Det var inte direkt som att jag vågade att öppna några dörrar (om de nu var olåsta)

Kommentarer

Postat av: isola

Publicerad 2013-03-26 20:15:06

super najs bilder! Gillade 3:dje å 4:de bilderna mest!:)

Svar: åh tack så mycket! blir verkligen glad :)
Jenny Stjernström

Postat av: felicia

Publicerad 2013-03-26 20:41:50

men gud så fina bilder och så himla häftig med husen! Gamla hus är verkligen fina men så himla spöklika på något vis.

Svar: tack fina du! ja eller hur men samtidigt oerhört läskigt. Bor liksom 10 min därifrån och det ska byggas 150 bostäder där. Ja verkligen!
Jenny Stjernström

Postat av: Mikxki

Publicerad 2013-03-26 22:40:51

Riktigt härliga bilder :)

Svar: tack så jättemycket! det värmer verkligen :)
Jenny Stjernström

Postat av: tyraelvira.blogg.se

Publicerad 2013-03-27 11:45:27

wow, vilket vackert ställe!

Svar: eller hur! tänk att det stått tomt i en massa år
Jenny Stjernström

Postat av: anna

Publicerad 2013-03-27 19:08:09

va dhäftigt! och fina bilder :)

tack så jättemkt! haha jag kan inte sluta lyssna på Ewald, blir så glad av den låten.

Svar: Ja jag blev alldeles paff av att vara vid båda husen. och rädd hehe och tack så mycket!

måste erkänna att den fastnar..hah
Jenny Stjernström

Postat av: Emelie

Publicerad 2013-03-28 14:08:10

Åh, vilken fin blogg du har! Och riktigt fina bilder med

Svar: Åh tack blir så himla glad :)
Jenny Stjernström

Postat av: Vicky

Publicerad 2013-03-28 19:36:27

!!! mysläskigt.

Svar: Precis rätt ord för hur det var!
Jenny Stjernström

Postat av: julia

Publicerad 2013-03-29 10:59:22

fina bilder :)

kolla gärna in min blogg om mode! puss

Postat av: Loui

Publicerad 2013-03-29 19:06:45

du tar så fina bilder och verkar så himla härlig

Svar: Åh blir så himla glad av din kommentar. Påskkramar <3
Jenny Stjernström

Postat av: EVELINA

Publicerad 2013-04-02 10:57:31

Intressant med gamla obebodda hus i den där stilen - men kan helt klart kännas lite kusligt ibland!

Postat av: David

Publicerad 2013-04-04 00:28:11

Å! Var är detta?

Svar: I Åkersberga utanför Stockholm :)
Jenny Stjernström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
J / 1993

Till bloggens startsida

topics.

old stuff.