Bland fotografer, utställningar och bildmänniskor.

Publicerad 2013-11-25 19:26:00 i fotografier, inspiration, min vardag,

I helgen lämnade jag Sundsvall för att bland annat gå på fotomässan med far min. Detta var fjärde gången vi var där tillsammans. Senaste gången var 2011 och om ni kommer ihåg hade jag ju med en bild det året från tävlingen Älskade Stockholm.


Vi såg Emmas fantastiska utställning om Kristian Gidlund.
 
Något jag tänkte på var att jag hela tiden analyserade alla bilder jag såg - oavsett om det var en amatörfotograf eller en professionell fotograf som tagit bilden. Tidigare år har jag stått och tänkt att jag antingen tycker om en bild eller inte, i år visste jag varför. Det måste vara tack vare min utbildning och alla analyser om bilder i klassrummet.


Och bästa Peter Gerdehags bilder om kokvinnan Britt och hästmannen Stig-Anders. Lyssnade även på hans föreläsning och blev näst intill rörd till tårar.


Min gymnasieskola hade en monter på mässan och just i lördags skulle Amanda (!!!) prata om sina bilder och om sin utveckling som fotograf. Jag visste inte ens att hon skulle vara på plats så det var en fin överraskning.

Sedan efter en inspirerande superdag på fotomässan kramade jag pappa hej då och begav mig vidare till en fin person. Dagen efter tog jag tåget tillbaka till Sundsvall.

Kommentarer

Postat av: M

Publicerad 2013-11-25 20:23:02

åh, vad mysigt! Känner igen det där med analyserandet... Analyserar ca alla bilder jag ser nu för tiden.

Svar: ja men eller hur! Det är samma sak som med filmkunskapen på teg. Kan fortfarande inte se på film utan att analysera den! haha
Jenny Stjernström

Postat av: Sandra Leone

Publicerad 2013-11-27 17:14:29

Det låter so, en galet inspirerande dag.

Svar: det var det! det är verkligen något speciellt med att gå runt på fotomässan och tiden bara rinner iväg!
Jenny Stjernström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
J / 1993

Till bloggens startsida

topics.

old stuff.