30 minnen från julidagar i Polen.

Publicerad 2013-10-07 11:32:00 i festival, på vift,


Den första juli tog jag, Amanda, Rikard, Vanja och Christian det rosa flyget från Skavsta till Gdansk.


Därefter billig taxi till Gdynia och Heineken Openér festival.


Andra dagen begav vi oss mot havet och det var vackert och varmt, inte alls som jag hade tänkt mig.


Festivalen sponsrades av ett särskild öl så ja vi drack bara det. Och aldrig att jag dricker det igen, om vi inte åktervänder till Polen nästa år för festivalen.


Annars såg alla dagar ut på i princip samma sätt. Vi vaknade, tog bussen till stan och käkade för att sen fortsätta dagen där innan det var dags för att åka till den första konserten vid sextiden.


Vi kunde sitta vid stranden och försöka öppna en vinflaska utan en korkskruv.


Christian hittade några kompisar.


Det var såklart inte bara toppenväder. En eftermiddag regnade det oavbrutet.


Vi kunde vara på ölområdet och se konserterna därifrån. Det fanns ett torn som vi hängde mycket i där vi kunde se kalaset ovanifrån. Fotograferade en del därifrån men vet inte vart de bilderna tog vägen, tyvärr.


Många förmiddag spenderades vid den billiga strandbaren och de godaste drinkarna.


En bra sak med Openér är parisehjulet. Vi åkte det en gång och det var fint men samtidigt lite läskigt att vara åskådare så pass högt upp. 


Svårt det där med att se till så att en kommer med på bilden. Jag och Amanda i alla fall.


Tror att detta är Alt+J. 


Varje morgon var ganska lika, som det brukar vara på festival fast detta var verkligen hemskt. Vi vaknade mitt i en bastu och sen tog vi ut liggunderlagen och sov utomhus i den lilla skuggan som fanns.


Vi åt den bästa indiska maten med palak paneer <3


Och jag och Amanda tvättade håret vid strandtoaletten. Om det var många som stirrade på oss. Men det var så värt det. Hellre det än att stå i en duschkö i cirka två timmar för ungefär samma sak.


Det var mycket häng vid stranden på kanten också. Vi såg på när barnen sprang i dom här ekorrshjulsliknande plastcylindrarna.


Amanda och Christian.


Det är lite jobbigt när jag inte kommer ihåg från vilken konsert jag fotograferade på som i detta fall. Men det lär ha varit något riktigt bra.


Sedan var sista dagen här och det var dags att packa ihop för att åka hem. (tror inte att den här bilden är från sista dagen dock)


Killarna avslutade resan med mer öl och chips. Det här var en av de allra bästa veckorna i somras. Vi hade det så himla bra. Tack för det, bästa ni.

Kommentarer

Postat av: Sandra Leone

Publicerad 2013-10-08 13:15:03

Åh hjälp vad kul det verkar!

Svar: Det var så sjukt kul! så mycket bättre än hemma förutom det att du inte fick ta in vatten på campingen (wtf liksom) men en kan lika gärna bo i stan pga så billigt
Jenny Stjernström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
J / 1993

Till bloggens startsida

topics.

old stuff.