Det här är jag.

Publicerad 2013-10-18 12:28:00 i novemberdreams,


Sandra
 postade ett inlägg  för någon vecka sedan om sig själv och jag tyckte att sättet hon gjorde det på var väldigt fint så tänkte göra ett liknande om mig själv.
 
Det här är jag. Jag är född 93-11-12. Min största passion är fotografi.
 
Sedan september studerar jag bildjournalistik vid Mittuniversitetet i Sundsvall.
 
Förra året läste jag multijournalistik vid Molkoms folkhögskola i Värmland.

Jag är uppvuxen i förorter utanför Stockholm.
 
Läste Media vid Täby Enskilda Gymnasium och tog studenten den 30 maj 2012. Foto: Rebecka Johansson
 
Jag är halvfinsk och har därför spenderat majoriteten av mina somrar i nordöstra Finland.

Förutom fotografin så är musiken ett väldigt stort intresse. Jag älskar konserter och allt vad turnéliv innebär. Jag kan komma allt från en halvtimme innan spelningen börjar till två dagar före den sista konserten på turnén. Genom köandet har jag även träffat många fina människor.

Varje sommar går jag på minst två festivaler. Både stadsfestivaler som Way Out West men också campingfestival som Hultsfred.
 
En kombination av mina största passioner är att jag sedan 2011 fotograferar konserter och festivaler för festivalphoto.net. 
 
På senare tid har jag intresserat mig mer och mer för kläder och går nästan bara på second hand eller använder kläder som min mor hade när hon var ung.
 
Jag går hellre på hemmafester eller sitter på en pub än klubbar.
 
Jag har sedan juli 2013 varit vegetarian (helt veggo sedan augusti).
 
Övrigt om mig:
Jag är feminist.
Jag definerar inte min sexuella läggning.
Jag har inte haft ett förhållande som varat i mer än två månader.
Jag har haft samma bästa vänner sedan 2006.
 
Driver sedan april 2013 företaget Stjernstrom Photography - boka mig som fotograf genom att skicka ett mail till [email protected].
 
Om ni undrar något eller bara vill säga hej så skicka en kommentar nedan eller maila mig här.
 
Om ni tycker om min blogg så får ni gärna följa mig på bloglovin ♥
Jenny

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2013-10-17 22:59:58

Fint! Du är en himla bra person, puss!

Svar: du med annapop <3
Jenny Stjernström

Postat av: Sofia

Publicerad 2013-10-21 12:47:08

Åh, hade ingen aning att du är halvfinsk! Vad roligt! Själv bor jag ju nere på allra sydligaste sydspetsen av finland :)

Och hösten, jag tror att jag aldrig har sett en finare. Eller kanske jag bara uppskattar den mer då jag bor i ett land som inte har en höst. Hursomhelst könns det som om jag harde en sån himla tur att vara i FInland just när den var som finast! Kram!

Svar: Åh hihi men det är jag! Vi har sommarstuga i Kuhmo och den största delen av släkten bor i Espoo :) Ja jag tror det är så fast å andra sidan så har jag enligt mig upplevt den finaste hösten i år, att den bästa och vackraste är i norrland! Förra året var jag i Värmland och ansåg då att det var den finaste så jag vet inte men samtidigt jämför jag Värmlandshösten med Sundsvallshösten och gillar denna mer.

hoppas du hade en fin vistelse hemma :) kram
Jenny Stjernström

Postat av: Amanda Jonsson

Publicerad 2013-11-01 00:08:02

Vad du verkar vara bra du!

Svar: åh blir så himla glad! detsamma Amanda!
Jenny Stjernström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
J / 1993

Till bloggens startsida

topics.

old stuff.