Bland radioskugga, favoritbär och vackra norrländska vyer.

Publicerad 2013-09-04 19:12:00 i fotografier, på vift,


I somras var jag i Adolfström utanför Arjeplog med mina föräldrar och hundarna. Vi skulle fjällvandra och kvällen vi kom dit tog vi en kvällstur mot Bruksberget till utsiktsplatsen.

På vägen dit fanns en fin insjö och spångbrädor. Det bästa jag visste när vi vandrade i mina yngre dagar. Tyckte så mycket om att gå mitt i olika marker utan att bli blöt.


Bara en bit upp var det såhär fint.


Och såhär när solen glimtade genom träden. Jag bara stod och glodde på den sagolika trädsamlingen.


Efter en bit till skriker mamma till "det finns hjortron!"


Ett såg ut som en knytnäve.


Och var såklart supergott. Bästa bäret som finns.


Sedan fortsatte vi uppåt.

Till detta:



Var fjällklädd med flätor och fjällrävenoutfit.


Jag hade köpt en kikare på myrorna i Luleå som jag var väldigt glad över att ha med mig där uppe.


Efter att vi fotograferat den vackraste utsikten var det dags för bullfika.

<3


Lance och mamma väntade in mig, pappa och Moysan.

Söt mamma.


Sedan gick vi neråt och fortsatte mot vattnet.

Där var det såhär fint.


Lance var törstig.


Och glad.


Vi fortsatte med att gå runt en del av sjön.


Pappa fotograferade.


Mamma med.


Moysan vilade.

Sedan gick vi tillbaka till stugbyn.

Och avslutade kvällen med Måns och alla andra på Skansen.
Mamma "förra tisdagen såg vi Allsång i Kuhmo och nu i Adolfström - häftigt"

Ett himla fint dygn i den norrländska hålan. Tyvärr blev det ingen vandring dagen efter på grund av regn men vi fick en fin kvällspromenad ändå.

Kommentarer

Postat av: amanda

Publicerad 2013-09-05 10:28:09

jaaaa sommarbilder!!!!!

Svar: yes! det kommer fler sen också :)
Jenny Stjernström

Postat av: tyraelvira

Publicerad 2013-09-05 21:15:53

riktigt härliga bilder!!!

Svar: stort tack :)
Jenny Stjernström

Postat av: Malin Aurora

Publicerad 2013-09-06 12:10:05

Åh så vackert!

Svar: Det var det verkligen och tack :)
Jenny Stjernström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
J / 1993

Till bloggens startsida

topics.

old stuff.