Champinjonomelett.

Publicerad 2014-04-08 15:43:00 i mellan bergen, måltider, recept,


Åt detta till lunch i går.

Och såhär gjorde jag:

Jag älskar omelett för det är så enkelt att tillaga. Det är bara att ta vad som finns hemma så blir det ofta riktigt gott. I mitt fall champinjoner.


Hacka gul lök och skiva champinjonerna.


Fräs i smör på lagom värme, var noga så att inte löken bränns.


Förbered en äggstanning på ägg och mjölk.


Ha i tomat om du känner för det. Går lika bra med en paprika eller purjolök.


Platta ut champinjonerna och löken så att hela pannan är täckt. Häll över äggstanningen och strö över riven ost.


Jag hittade även lite majs som jag droppade ner och avslutade med att toppa med lite timjan.


Efter knappt en kvart är omeletten klar och redo att serveras på en gång.


Skär upp grönsaker, gör i ordning en macka och njut.

Kommentarer

Postat av: nathalie.

Publicerad 2014-04-08 15:52:30

MUMS.

Postat av: e

Publicerad 2014-04-08 21:49:09

vad gott det såg ut :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
J / 1993

Till bloggens startsida

topics.

old stuff.