levde life i Malmö

Publicerad 2014-08-27 02:02:00 i fotografier, musik, på vift,

förra veckan lämnade jag Hudiksvall vid halv fyra på morgonen


jag lämnade för att inte återvända men inte direkt hem till föräldrarna


utan vidare söderut med snälltåget till malmö


där mötte jag uppe madde och sedan efter en massa bussresande pga fel bussar och lite övrig otur var vi framme där vi sen mötte upp simon som vi skulle sova hos. hemma hos honom bodde den här söta.


han hade som en tradition att folk som kom dit målade tavlor utifrån bästa förmåga som han sedan satte upp. vi bestämde oss för att göra en tillsammans. 


det tog längre tid än vi trodde så efter att simon skyndat sig iväg till systemet för mousserande blev det mimosa för hela slanten



och såhär blev vår skapelse, tänker inte säga för mycket om den men det var mycket som kretsade kring mimosa den kvällen haha


i samband med att solen höll på och gå ner och lös helt fantastiskt in i köket började vi göra oss redo för att cykla in till stan


så kom vi hit. till oasen.



där inne bjöd lorentz på kärlekslåtar och det var ju även anledningen till att vi tagit oss till malmö den dagen. så fint och bra han var. 


och han hade både jaqe och joy som gästade på där dit vinden kommer. mäktigt vare
 

och den här spelningen avslutades med allt för mig. sjukt stolt jag känner mig när jag ser lorentz live. han klarar sig fint utan sakarias, även om jag saknar brorsan lite.

efter spelningen drog vi till jalla jalla och köpte med oss falafel. samma som i ortens favoriter så kändes tvunget att besöka och så sjukt gott var det kan även ta och berätta att det bara kostade 25 spänn för en rulle.
 
hade ett sånt otroligt bra dygn med madde i malmö. en himla bra tjej. och tack simon för att vi fick sova hos dig.
 
hoppas alla har det fint. jag har bestämt mig för att endast uppdatera här när jag känner för det och med bildinlägg, som det här. jag har startat en liten mer naken blogg här om ni vill läsa vad jag gör, tycker och tänker. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
J / 1993

Till bloggens startsida

topics.

old stuff.