Att fly landet och fira nyår i Budapest med den bästa som finns.

Publicerad 2014-01-07 13:27:24 i fest, fotografier, på vift,

På nyårsafton började jag och Sara vår resa klockan sex från Stockholms central till Skavsta flygplats. Vi var väldigt trötta men förväntansfulla och supertaggade på att fira nyår i Budapest.
 
Såhär fint var det ovan molnen. Och vi landade vid lunch.
 
Var inne i stan i lagom tid.
 

Gick förbi vackra hus.

Fåglar.
 
Mystiska gångar.

Och det vackra trapphuset.

När vi kom in var det superkallt och vi var vrålhungriga. Så efter att ha inhandlat mat gjorde Sara tomat med mozzarella-pasta till oss. Därefter planerade vi kvällen och väntade.
 
Först skulle vi på nyårsmiddag på en mysig restaurang.
 
Jag hade rosett i håret, läppstift och guldnaglar. (Visar i svartvit pga hemska färger).
 
Sara var såhär fin. En ritkig nyårspingla!


Vi åt middag på ett väldigt trevligt ställe bara fem minuter bort från lägenheten.


De hade specialordnat vegetarisk quesadilla till oss. Supergott och lagom starkt.


Bordet var nyårspyntat med stjärnor.


Och innan vi tackade för oss åt vi var sin efterrätt. Det var tre olika mousser (vanilj, ljus choklad och mörk choklad) med apelsin. Oerhört gott och den mörka chokladen smakade kladdkaka.

Sedan svidade vi om för att gå på klubben Moulin Rouge New Years Party. Jag hade gärna tagit med kameran men vågade inte göra det så tyvärr får ni inga bilder därifrån. Men jag kan säga att det var oerhört vackert, klicka här för mer info om klubben.

En kväll åt vi Sushi.
 
Och helt plötsligt var den tredje januari här och sista dagen i Budapest. Då besökte vi ett utomhusbad med 36-gradigt varmt vatten och jag hade ganska mycket ångest över att jag inte fotograferade något därifrån för det var så vackert, jag hade inte ens mobilen med mig. Vi var hemma till middag och vid tretiden lämnade vi lägenheten och begav oss dit transfern skulle gå men visste inte när. Som tur var hade vi sådant flyt att den kom efter cirka tio minuters väntan.
 
Det var väldigt fint att spendera nyåret med Sara utomlands. Men vi var oerhört trötta resten av dagarna, efter nyår så det blev inte så mycket annat spännande att berätta om. Hoppas ni hade ett fint nyår!
 
(gammal bild)
Nu är jag tillbaka i Sundsvall och det känns fantastiskt bra. Jag började dagen med att skriva en omtenta i massmedierätt och nu har jag en hel vecka på mig att råplugga inför nästa tenta som är om en vecka.
 
Vi hörs snart igen. Puss

Kommentarer

Postat av: felicia

Publicerad 2014-01-07 19:46:07

Men gaah vilket fint nyår! Så mysigt att åka iväg!

Svar: ja det var riktigt bra faktiskt! fast jag saknade fyrverkerierna!
Jenny Stjernström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
J / 1993

Till bloggens startsida

topics.

old stuff.