En annan typ av summering av 2013.

Publicerad 2014-01-09 17:38:00 i novemberdreams,


Blev vegetarian och upptäckte även hur god mat utan kött är. Här är vegetarisk lasagne med fetaost och spenat.

 

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut?

Oj vad svårt. Jag var i Dublin och såg The Knife i Köpenhamn, på festival i Polen, lärde mig dricka öl och tycka om det, kom in på en fotoutbildning men tackade sedan nej, slutade äta kött (rött, kyckling, fisk, skaldjur), sålde bilder till stora tidningar, blev universitetsstudent, köpte alkohol på systembolaget, spelade lasergame och såg på Kalle Anka från matbordet (lol men stor skillnad för mig).

 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Nej.

 

Dog någon som stod dig nära?

Nej.

 

Vilka länder besökte du?

Danmark, Irland, Storbrittanien, Polen, Finland och Ungern. Oj det var många länder.

 

Dublin från ovan i maj.


Är det något du saknar år 2013 som du vill ha år 2014?

Någon som behöver mig så som jag behöver hen.

 

Vilka datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?

Den 24 augusti då det var min enda Kentspelning, den 25 augusti då jag flyttade till Sundsvall och min födelsedag, den 12 november, då jag fyllde tjugo.

 

Vad var din största framgång 2013?

Att jag fick börja fakturera för mitt företag och att jag kom in på min utbildning.

 

Största misstaget?

Oj. Jag har gjort så många misstag. Många har inkluderat alkohol.

 

Bästa köpet?

Mitt köksbord tror jag. Fan vad tråkigt det låter haha. 

 

Gjorde någonting dig riktigt glad?

När jag insåg att min tredje faktura var till en rikstidning. Och när jag kom in på Sveriges enda utbildning i bildjournalistik på en akademisk nivå - helt på arbetsprover.

 

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2013?

Full of fire, Ingen kunde röra oss, I need my girl, Change och molnen.

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Jag skulle vilja säga gladare men jag tror att det gått utför i år.

 

Vad önskar du att du gjort mer?

Fotograferat! Min blogg har verkligen varit tråkig i år. 

 


Vill påbörja ett sidoprojekt med titeln "med människan som spelpjäs".

Vad önskar du att du gjort mindre?
Vilken konstig fråga. Kanske druckit mindre alkohol för mindre ångest dagen efter.

 

Blev du kär i år?

Nej men däremot har jag för en gång skull kommit över en person jag var kär i sedan 2011.

 

Favoritprogram på tv?

Bonde söker fru!!

 

Bästa boken du läste i år?

Torka aldrig tårar utan handskar sjukdomen - annars har jag inte läst så mycket. Har haft så mycket kurslitteratur att jag inte kan tänka på att läsa skönlitterärt så jobbigt för har så mycket att läsa. Både tredje delen i Gardells serie men också 438 dagar.

 


Jonas Gardells fantastiska torka aldrig tårar utan handskar del två.

Största musikaliska upptäckten?

The National utan tvekan. 

 

Något du önskade dig och fick?
En helt fantastisk sommar och en vinylspelare.

 

Något du önskade dig och inte fick?

Grytlappar och vinyler.

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2013?

Fotograferade till en skoluppgift, gick på systembolaget för första gången och hade mysigt firande på kvällen med mina tjejer här uppe och tårta + mousserande.

 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Mänsklig värme där båda skulle vara på samma plan, vilja samma saker det vill säga mysa, skeda och pussas.

 

Vad fick dig att må bra?

Mina föräldrar, vänner, nya vänner, systerskapet och att bli vegetarian.

 

Vilken kändis var du mest sugen på?

Lorentz och Martin Wallström.

 


Saknar bland annat dessa två från Molkom. Fanny och Viktoria

 

Vem saknade du?

Alla de som fick mig att må bäst i Molkom och de bra i Stockholm när jag var på annan ort.

 

De bästa nya människorna du träffade?

Sofia, Felicia, Evelina, Oscar, Ellinor, Daniel, Alex, Veronica, Diana och Nora.

 

Mest stolt över?

Att jag insåg och förstod att jag är feminist och återigen att jag kom in på min ubildning.

 

Högsta önskan just nu?

Ta körkort innan praktiken våren 2015 och att jag ska börja må bättre.

 

Listan hittade jag hos Karin Bylund.

Kommentarer

Postat av: Ebba Möll

Publicerad 2014-01-09 19:44:16

Å, det där första såg gott ut! Var är receptet ifrån? Är också vegetarian och letar alltid nya recept att pröva!

Svar: Ja det är verkligen supergott!! här har du receptet: http://studentkrubb.se/spenatlasagnefetaost/ :)
Jenny Stjernström

Postat av: maja

Publicerad 2014-01-10 07:04:33

vegetarisk mat är så mycket godare än ickevegetarisk tycker jag. man mår ju bättre liksom. och är cool. och humanitär. toppen helt enkelt.

Svar: Visst är den! Ja verkligen och varje måltid är så mycket fräschare också i min mening :) det finns inga cravings för kött heller, jag saknar det verkligen inte.
Jenny Stjernström

Postat av: emma ♣

Publicerad 2014-01-10 15:18:03

himla mysig blogg du har och fina bilder du tar, kram!

Svar: åh tack så mycket blir så glad! himla bra bloggnamn du har! :)
Jenny Stjernström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
J / 1993

Till bloggens startsida

topics.

old stuff.