En fredag hos Sofia i Västerås

Publicerad 2015-03-18 16:10:00 i fest, på vift,


I fredags tog jag mig till Västerås och den här fina. Hon gör nämligen sin praktik där.


Jag var framme vid femtiden så efter någon timme runt i stan och annat gick vi och åt på Bistro Gränden.


Som vanligt har jag oftast väldigt få alternativ att välja mellan, ibland bra ibland mindre bra. Men jag åt i alla fall detta och det var väldigt gott: risotto med rödbetor, rucolla, chevré och valnötter.


Sofflo åt någon burgare och vi åt och drack tills klockan var tillräckligt mycket för att ta oss vidare.


Då kom vi på att det kan vara kul att göra något roligt, som att spela biljard och gick till Strike.


Kan ju passa på att erkänna att jag blev krossad i biljard. Jag trodde att jag var duktig, i alla fall på Molkomtiden då vi hade ett biljardbord på skolan. 


Jag vann hur som helst endast en av fyra matcher och det för att Sofia råkade stöta i mina kulor haha. 


Efter vår timme hade gått blev vi törstiga och satte oss ner för att se på andra som spelade.


Sedan blev vi inbjudna av ett gäng bredvid oss att spela visual sports. Det var en väldig variation på svårighetsgrad beroende på vilken sport en valde. Ishockey var inte lätt, basket inte heller (jag var den enda som satte poäng btw) men fotboll o andra sidan var svinlätt.

För vissa i alla fall. haha. 
 
Snart får Sofia pallra sig hit till Stockholm så ska jag hitta på hyss vi kan göra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
J / 1993

Till bloggens startsida

topics.

old stuff.