Första dagen bland kullerstensgator, grönska och spännande drycker.

Som några av er kanske vet så befinner jag mig på Irland med klassen. Vi är här på reportageresa och kom hit i går lunch.

Vi började med frukost på Arlanda. Fralla med ett glas mjölk blev det för min del.

Sara innan vi gick till gaten.

Och sen var det upp, upp och i väg.

Här var vi någon halvtimme innan planet landade på Dublins flygplats.

Så himla grönt och fint.

Efter två och en halv timme var vi framme i solregniga Dublin. Vi hade minisightseeing på bussen. Tyckte om bron som ser ut som en harpa - Irlandssymbolen.

En fyrtio minuter senare var vi på det efterlängtade hotellrumet.

Med den här utsikten.

Efter en dusch och snabbt ombyte bar det i väg till gamla stan för middag på en pub. I väntan på maten drack jag cider som slog direkt upp i huvudet kan jag säga. Det kanske inte var så smart att dricka alkohol på tom mage. haha.

Sedan kom maten. Det var lite roligt då jag beställde lasagne men fick pommes frites med lasagne i en liten skål? Det var hur som helst väldigt gott ändå, kan i och sig bero på att jag (och alla andra) var alldeles utsvultna efter resan.

Efter middagen blev jag, Sara och Linus shoppingsugna (Läs: Sara och jag.).

Det blev skönhetsprodukter från Penneys vilket är Irlands Primark, fast bättre.

På en gammal bro hängde det massa kärlekslås. Himla fint tycker jag. Skulle vilja göra det med den rätte.

På vägen tillbaka till hotellet gick vi genom St: Stephens Green och såg hur solen gick ner bakom träden och hur körsbärsträden blommade. Så var det minsann inte i Kungsträdgården när jag var där i söndags.

När vi kom fram till hotellet efter att ha gått flera kilometer hade jag så himla ont i fötterna och bara la mig och vilade innan vi avslutade kvällen med redaktionsmöte i baren. En riktigt bra första dag i Dublin!

I dag var vi på Guinnessbryggeriet. Bilder får ni i morgon. Massa kramar och hoppas att allt är fantastiskt med er!