Innan himlen faller ner så är du allt jag har.

Publicerad 2014-04-29 11:36:03 i mellan bergen, måltider,



Här om kvällen gjorde jag den godaste risotton med sparris och sockerärtor. Den var hur god som helst och nu har spenat- och fetaost-lasagnen fått sig en konkurrent. Här har ni recepetet, jag hade dock ingen parmeson så tog fetaost och smörgåsost. I stället för kycklingfond tog jag grönsaksfond och det går lika bra att använda gul lök i stället för chalottenlök, ett mormorstips med sparrisen är att ha i både socker och salt när ni kokar dem mjuka.

Annars då. Jo jag tentapluggar inför tenta på fredag och lyssnar på Tigerdrottningen. Och har haft ett helt fantastiskt kvällsljus nästan varje kväll. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
J / 1993

Till bloggens startsida

topics.

old stuff.