Vecka två på praktiken.

Publicerad 2014-04-07 20:05:00 i fotografier, på vift,


Andra veckan på NSD började som jag nämnde i tidigare inlägget med att Prins Daniel var på besök.
 
Efter det fotade jag lite mer basket. 


På tisdagen var det våffeldag och då gick jag och en reporter över isen till Gråsjälören och träffade en massa våffelsugna och även vi tog oss en varsin våffla.


Samma reporter som i förra jobbet skriver en artikelserie som heter Mitt i livet, här ovan träffade vi två fantastiska kvinnor från Somalisk Forum i Luleå. Det här mötet kommer vara en av de saker som jag kommer minnas mest av. Jag blev näst intill rörd till tårar av när hon till vänster pratade om hur mycket hon till höger betyder för henne och samtidigt höll om henne.
 
Under torsdagen hängde jag med en reporter på en annan artikelserie som heter LikaOlika mellan män och kvinnor i Norrbotten. Desvärre ett väldigt bildtråkigt material.
 
Sista dagen avslutades med att träffa härliga Vanja som blivit en OK-profil i staden men som nu ska pensionera sig.

Så efter att jag bjudit hela redaktionen på kärleksmums tackade jag för mig och lämnade det som varit min vardag i två veckor.
 
Nu är det bara körkortet som ska tas också(annars hade jag haft sommarjobb) vilket jag är på väg att göra, var på första lektionen i dag nämligen.

Kommentarer

Postat av: e

Publicerad 2014-04-08 21:50:37

spännande :)

Svar: ja det var en kul och spännande vecka!
Jenny Stjernström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
J / 1993

Till bloggens startsida

topics.

old stuff.