Genom norska fjällandskap på väg till Skånevik och kärleken.

Publicerad 2014-07-16 16:03:00 i livräddarna, på vift,

Dröm blev till verklighet och jag skulle efter mycket om och men åka till Skånevik och Kents sista spelning för i sommar. Min resa började dock som en mardröm. Jag missade min buss till Arlanda för att jag var på fel bensinmack som den skulle avgå från. I stället panikade jag och köpte en tågbiljett direkt på det slutsålda nattåget. Men jag föredrar ändå tåg och det var fint att se solen både gå ner och upp under samma resa. Julinätter.


Hängde på Arlanda i flera timmar framför Sommar med Ernst och sedan efter en knapp timme flyg var jg framme i Oslo och efter en flygbuss till city fortsatte mardrömmen...
 
Jag hade en bussbiljett bokad som skulle avgå efter en kvart, trodde jag. Den här bussen gick inte från Oslo utan från Os, utanför Bergen. Jahapp hur gör jag nu tänkte jag. Då hade jag tur och kunde ta en buss efter cirka en timme mot fjällbyn Haukli. Så jag satte mig på bussen och hade ingen aning om vart jag var på väg. Som ni ser passerade jag vacker natur och jag kände mig så töntig när jag fotograferade ut genom fönstret hela tiden med min mobiltelefon.


Fint alltså. Framme i Haukli tog jag mig vidare med byns enda Taxi.


Vi passerade mitt bland snötäckta fjäll.


Och det här var cirka den häftigaste bäck jag sett. Taxichauffören hissade ner sitt fönster så jag kunde få ta en bild. Efter elva mil, två och en halv timmes resa var jag äntligen framme och jag hade vaknat ur min mardröm.
 
Kent skulle spela här. På Skåneviks Bluesfestival. Så konstigt men skönt att det var i ett tält i alla fall då det regnade.
 

Gick in och satte mig på min plats, bästa Michelle hade sparat den åt mig! Efter ett sjukt dåligt bluesband var väntan över.


Jag insåg inte förrän 999 att turnén skulle ta slut. Då kom tårarna, hur konstigt var inte det. Jag hade aldrig gråtit till 999 live förut.


Efter 747 var allting slut och jag var så glad att stå där med Michelle vid min sida för nu vet vi inte när nästa spelning är, Jocke sa nämligen att det inte skulle bli någon höstturné. Efter att min tjugonde spelning med Kent var slut hängde jag med Michelle, Jonna och Tom till en fjällstuga och dagen efter vaknade vi med den här utsikten!

Innan vi lämnade fjällen stannade vi och tog luft, dansade och njöt.
 
Jonna och Tom lämnade av mig och Michelle vid Drammen där vi åt indiskt innan vi tog flygtåget till Gardemoen och skiljdes åt på varsitt plan. Jag kommer sakna detta så mycket. Att åka till en massa spännande platser för att se det bästa bandet som finns med fantastiska människor.

Kommentarer

Postat av: Torbjörn

Publicerad 2014-07-17 14:15:11

Hej. Var för rätt länge sen och kikade på din blogg då och då och gillade verkligen dina foton. Sen tappade jag bort dig - mest på grund av en datakrasch och därmed datorbyte - men så hittade jag dig igen. Ååååhhh, vad du förmedlar mycket genom dina vackra foton. Jag är imponerad och kommer tillbaka.

Varma hälsningar
Torbjörn, Karlstad

Svar: Hej. Wow tack så mycket! blir så sjukt glad av dina ord. Vad kul att du hittade tillbaka hit och du är så välkommen att stanna! Ha det fint!
Jenny Stjernström

Postat av: Daniella 🌙

Publicerad 2014-07-17 16:20:39

Wow. Din blogg är magisk. ♡

Svar: Åh tack så himla mycket. Kramar!
Jenny Stjernström

Postat av: michelle

Publicerad 2014-08-01 16:29:21

saknar saknar saknar!!

Svar: jag med så in i helvetes mkt.
Jenny Stjernström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
J / 1993

Till bloggens startsida

topics.

old stuff.