Ni håller mig vid liv.

Publicerad 2014-06-16 22:50:00 i livräddarna, musik, på vift,


I fredags tog jag tåget till Oslo och Amanda hoppade på i Hallsberg. Det var dags för den nästsista Kentspelningen för i år.


De spelade på Norwegian Wood och vi behövde inte köa och vi kunde helt utan problem välja våra platser. Men det var en konstig scen med utbyggnaden i mitten som förstörde sikten.


Jag stod bra till ändå men lyckades inte få någon bra bild på Sami tyvärr. Men det var en himla fin konsert. Det var en mycket bättre spelning än den på Rosenborg live trots samma setlist. Jag saknade konfettin däremot. Dagen efter lämnade vi Oslo och Norge med bara en dag till Kentfest och den sista spelningen för oss.
  

Så var det dags för Kentfest på Gärdet i Stockholm. Jag gick med Anna och vi tog kentfestbilder vid Godhettexten och såg fina Miriam Bryant.


Drack öl och mådde bra i Heineken-tornet, även om jag hade lite ångest över att inte sitta vid kravallen.


Anna var med på min andra kentkonsert och det var så fint att se dem med henne igen. Vi lyckades ta oss till tredje raden fyrtio minuter innan Kent i alla fall. Och när Jocke började prata om att vi ses på den andra sidan kom tårar som jag inte kunde rå någonting för. När de lämnade scenen, även om jag visste att de skulle komma tillbaka fick jag en försmak av vad som skulle komma. Att Kent går av och inte återkommer.


Men såklart kom de tillbaka och jag skakade bara mer och mer, grät och hulkade. Jag tror inte att Anna förstod varför riktigt då men det var så fint att ha henne bredvid mig, hennes händer i mina under regniga M, Sverige, 747 och Mannen. Jag har aldrig tidigare gråtit så mycket under en konsert och det fick mig att förstå hur mycket fyra män från Eskilstuna betyder för mig. Jag har varit så bortskämd med spelningar att jag inte insåg att det faktiskt var slut, förrän det var det. Årets turné har varit helt fantastisk och jag har fått uppleva den med människor som känner samma sak, kärleken för världens bästa band. Nästa spelning blir min tjugonde med Kent. 
 
Ber om ursäkt till er som inte bryr er om turnén men den har betytt så otroligt mycket för mig och mina vänner. 

Kommentarer

Postat av: idaalsterhed.blogg.se

Publicerad 2014-06-17 13:28:36

alltså åh fiiint!

Svar: Ja alltså finaste tiden. Och nu börjar snart verkligheten i form av sommarjobb.
Jenny Stjernström

Postat av: M

Publicerad 2014-06-17 21:49:05

Så fint inlägg!
Synd att vi inte sprang på varandra :(

Svar: Tack så mycket fina. Jaa, det blev lite struligt där när ingen av er svarade på fb. Hoppas att du hade en fin konsert!!
Jenny Stjernström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
J / 1993

Till bloggens startsida

topics.

old stuff.