Överraskningskväll med finmiddag och ballet.

Publicerad 2013-03-31 16:39:00 i hjärtan, instagram, min vardag,

I går överraskade jag min bästa vän med en veckas sen födelsedagsdejt. Jag hade noga planerat hur det skulle gå till för att hon inte skulle ha den blekaste. För att se till så att hon var ledig sa jag att jag skulle ha fest och undrade om hon kunde komma. Jag gick så långt att jag till och med skapade ett event på facebook samt ett event där alla förutom hon var bjuden, där jag sa att det jag skapar senare är fake. Allt gick som planerat och först närd det var en timme tills att tåget skulle gå mot stan fick hon veta att det inte skulle bli någon fest utan en kväll ute i stället. Så vi gjorde oss fina, jag hade köpt en ny klänning och lockade håret för att sen åka till stan.



Jag hade bokat bord på Café Tranan vid Odenplan där jag lärde mig tycka om rimmad lax och sen delade vi på körsbärssorbet. Kan verkligen rekomendera den här fina restaurangen från 1929. Därefter tog vi oss vidare till St: Eriksplan för att dricka varsin Red Tide på Tiki Room. En jamaikansk/hawaiiansk bar och restaurang på Rörstrandsgatan. Det var hur mysigt som helst. (första bilden har Sara tagit på mig)



Och sen var det el grande finale på hela kvällen. Vi skulle se Svansjön i Filadelfiakyrkan. Det var den ryska stadsballeten som var på besök och det var bland det vackraste och häftigaste jag har sett. Jag blev så himla rörd och ja det var helt fantastiskt. Till vänster ser ni en skymt av min nya klänning och chokladboll i pausen.

Vi hade en sådan himla fin kväll och jag är så glad att allt gick som planerat. Att jag lyckades lura henne, två dagar innan första april.

(tyvärr så fick man ej ha med systemkamera så den fick stanna hemma)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
J / 1993

Till bloggens startsida

topics.

old stuff.