Min nedräkning börjar nu där allt en gång tog slut

Publicerad 2016-09-19 19:44:00 i livräddarna,

 
Hej Novemberdreams och ni som fortfarande läser. 
 
Det har varit ett väldigt omtumlande år hitills och det har inte gått en dag utan att jag har tänkt på avskedsturnén. Det var i mars som beskedet kom, då jag sist bloggade här, och nu sex månader senare är det snart dags för den första etappen av turnén.
 
Jag har smält att det kommer att bli sista gången som vi ser Kent. Efter 17 december kommer de inte att finnas mer, som ett band, som Kent. Vad ska jag göra av den kärleken när jag inte längre kommer att få något tillbaka, när Kentbubblan spricker. Det kommer inte att bli något mer singelsläpp, albumsläpp eller turnésläpp. Det sista studioalbumet och en best of-skiva med fyra nya låtar var det sista vi fick. Och jag kan inte riktigt beskriva hur bra de låtarna är. Då som nu för alltid är enligt mig topp tre bästa albumet men de fyra sista borde egentligen ha släppts som en EP, så jävla bra är dem. Så nu när vi har fått den sista musiken och har gjort vår sista turnéplanering har vi det bästa kvar, konserterna. 
 
Hur kommer det gå till med flera spelningar i rad på samma ställe? Det löser sig, hoppas jag. Men ni ska i alla fall få följa med på turnén. Jag ska blogga och jag ska fotografera. 
 
Det är nu fyra dagar till den första spelningen av 28 stycken och jag ska försöka att inte räkna ner utan bara suga åt mig allt jag kan. Ta vara på tiden, njuta av varje minut. 
 
Säg hej om ni ser mig under turnén. 
 
J

Kommentarer

Postat av: Mathilda

Publicerad 2016-09-19 21:12:33

Även om jag bara får se en kentkonsert i hösten, så är jag så himla pepp. Samtidigt som det kommer bli väldigt sorgligt när den är över och en insett att det är den sista.

Svar: Åh jaa vilken ska du på? Jaa det är en sorgeprocess och jag klarar inte ens av att tänka mig hur jag kommer ta det efter den absolut sista.
Jenny Stjernström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
J / 1993

Till bloggens startsida

topics.

old stuff.