Ett dagsbesök till Molkom och grekiskt i Karlstad.

Publicerad 2012-08-14 20:01:51 i fotografier, min vardag, på vift,


Jag befinner mig för närvarande i Karlstad på samma vandrarhem som jag och Emma bodde på under Putte i Parken. Idag var jag nämligen på Molkoms Folkhögskola utanför Karlstad och skrev prov och var på intervju för att komma in på journalistlinjen. Och idag fick jag besked, att jag kom in! Är så glad så glad. Trodde aldrig detta. Så på måndag, direkt efter Kent bär det av till Molkom där jag ska stanna i ett år. Så skönt att veta vad man ska göra det kommande året! Och Karlstad är en sådan fin stad, kunde inte bli bättre.

Igår kväll var jag och mamma och åt grekiskt på resturang Agapi på drottninggatan i Karlstad.


Jag drack det grekiska vita vinet Retsina som hade en väldigt speciell smak av kåda. Det låter inte så gott men gud så gott det var! Till varmrätt åt jag fetaostfylld fläskfilé på grillspett med friterad potatis och tsatsiki. Hur gott som helst. 


Resturant Agapi på drottninggatan 7. Om ni är i Karlstad och ska äta ute så måste ni gå dit. Så fin och bra resturant.


Drottninggatan.

Kommentarer

Postat av: Felicia

Publicerad 2012-08-15 23:32:45

Åh va roligt, stort grattis till dig!

Svar: Tack finaste Felicia :)
Jenny Stjernström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
J / 1993

Till bloggens startsida

topics.

old stuff.