Bland ljus, godsaker och tomtar.

Publicerad 2012-12-26 16:13:00 i fotografier,

Hej på er. Hoppas ni alla har haft en fin jul. Här är min julafton i bilder!

Morgonen började med att se sista avsnittet av fina Greveholm. Så bra den var. Dock inte på långa vägar så bra som första men den var definitivt spännande. 


Frukost i form av brorsans nygräddade saffransscones med mammas hemmagjorda hallonsylt.



Sedan öppnades några paket då min brors flickvän skulle vidare. Hon fick en handväska.



Och såhär såg jag ut, i ny kjol från Monki med mammas blus.



Och med flätor och röda band i håret. 



Varje år köper vi nya änglaspel, i år hade vi införskaffat Mumin och Arne Weise. 



Innan julbordet var det Kalle Anka, Kan du vissla Johanna och för första gången i år såg jag Karl Bertil Jonssons jul vilket var en helt fantastisk berättelse. Vilken fin kille. Och visst är det precis så som Emil gör i "Det stora taberaset i Katthult"?. Han tar också från de rika och ger till de fattiga.



Efter övermätta magar begav vi oss upp till övervåningen för att börja med julklappsöppningen. 

 
Jag fick himla fina klappar. Bland annat en gigantisk kameraväska och presentkort på Ticnet. Och nästa år ska vi kanske fira jul i fjällen.

Kommentarer

Postat av: Sandra Leone

Publicerad 2012-12-26 19:26:17

Saffransscones lät inte dåligt!

Svar: du borde prova det! supergott är det :)
Jenny Stjernström

Postat av: Felicia

Publicerad 2012-12-26 23:02:44

hihi åh va fint och mysigt det ser ut.

Svar: tack! hihi. men det var inte så mysigt :( heh
Jenny Stjernström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
J / 1993

Till bloggens startsida

topics.

old stuff.