Mitt 2012 / januari-mars.

Publicerad 2012-12-30 20:12:00 i novemberdreams,

Nu går året mot sitt slut. Därför tänkte jag som många andra göra en resumé för hur det har varit och vad jag har haft för mig tvåtusentolv. Här är del ett av fyra.
 
Januari

Firade nyår med mina bästa hemma hos Hannes. I rosa toppar och även då pannlugg.

Foto: Astrid Arnamo.
 
Var på filmkväll hos Alinde med Rebecka, Johanna och en nyhemkommen Malin från Asien.
 
* Mamma fyllde 55 och Sara tog körkort. Det firade Sara och jag med att se Noice Forever på Harry B James och sedan festa hos Rikard.

Jag fotograferade fullmånen en kväll.
 
* Dampade med Ponce i matsalen då vi fick reda på att Refused skulle återförenas.
 
Fikade och planerade Londonresan samt såg Harry Potter med Emma.

 
Myste med Anna och hennes katt Tigger. 
 
* Blev beroende av MTVs serie Awkward.
 
Var på middag hos grannarna innan jag och Sara drog på spontan fest i Täby Kyrkby.
 
* Hultsfred släppte T H E C U R E.
 
Var i behov av Dioda från Greveholm då mitt rum såg lite ut som mitt liv, helt rörigt.
 
* Citerade ungefär hela Ondskan i facebookstatusar.

* Emma fyllde 19.

Markus släppte Everybody hurts.
 
Stängde in mig på mammas och pappas sovrum och mådde så in i helvetes cpdåligt. 
 
Jobbade som mingelfotograf åt bilddagboken på Cafe Opera.
Foto: Emmi Köttö
 
* Drömde om Paris, New York och Glasgow.
 
Och avslutade januari med att dra på ytterligare spontana festligheter med Astrid.
 
Februari
 
Var på filmkväll hos Malin med Therese. Vi åt wook och såg på melodifestivalen.

Såg Anton Corbijns utställning på fotografiska med foto c-klassen.

* Bokade resa och biljett till Göteborg för att se Silverstein med Malin.
 
Den elfte hade Hannes tjugoårsfest. Jag och Sara bakade en smörkrämstårta till honom.
 
Fotograferade frusna självporträtt.
 
 
 
Fotograferade Ephon & Bennet.
 
Klippte av mina festivalband och dränkte sorgerna i alkohol med vännerna.
 
Den nittonde var jag och Emma på Big Brothers sena livesänding.
 
* Var på botten på humörskalan. Trodde att jag aldrig skulle må bra igen.
 
Mars
 
* Refused spelade sin första konsert på turnén och jag var inte där.
 
Fotograferade Rise Against på Fryshuset åt Festivalphoto.net
 
* Emma fyllde tjugo och då var det mysparty hos henne.
 
Tog första bilden till mitt slutprojekt i Foto C.
 
* Efter tre månader på Wordpress tröttnade jag och sakapde Novemberdreams. 
 
Tog mig till Berns för att fotografera och se Den svenska björnstammen.
 
* Fick reda på att Kents nya singel skulle heta 999.
 
Jag och Sara åkte till Ikea helt själva.
 
Hade utställning med mitt projektarbe där jag visade upp mina konsertfotografier.
 
Våren kom passande till vårkänslor och Håkans Aprilhimlen.
 
Jag gick på Saras studentskiva klädd som bordet i Lady och Lufsen.
Foto: Emma Kjellquist / Skolfoto.se
 
Och nihondranittionio kom på riktigt.

Var Luna Lovegood på min studentskiva.
Foto: Oscar Anjou

Jag gjorde min allra första panorama.
 
Fotograferade med Alinde runt sjön.

Avslutade mars med att åka till Göteborg för att se Silverstein med Malin.
 
Det kändes som att jag var tretton-fjorton år igen. Och jag fick My heroine tillgängnad till mig.
 
Ja det här var allt som hände de tre första månaderna. En eloge till dig som orkade läsa och se alla bilder. 

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2013-01-03 16:19:09

Oj, där var jag med på ett hörn. ^^

Svar: ja tänka sig :)
Jenny Stjernström

Postat av: amanda

Publicerad 2013-01-03 22:41:25

jag vill se mer! <3

Svar: Det kommer!!
Jenny Stjernström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
J / 1993

Till bloggens startsida

topics.

old stuff.