En nyårsmiddag bland stjärnor, mousserande vin och fint sällskap.

Publicerad 2013-01-02 11:00:00 i fest, fotografier, måltider,

Nyår firade jag hemma hos Amanda med mina närmsta. Sara och jag kom dit redan vid tretiden då vi skulle äta trerätters vi tre. 

Till förrätt blev det toast skagen med Saras hemmagjorda skagenröra.


Såhär fint hade vi dukat. Med finaste glasen och stjärnor på bordet. 


TIll varmrätt hade vi gjort ost och lökpaj med sallad och brieost. Hur gott som helst.


Saras pappa hade fått humrar av sitt arbete och vi fick ena. Hummer var dock inte riktigt något som jag tyckte var så gott. Men nu har jag provat det i alla fall.


Amanda ville ta en bild på mig också. Så här är jag i nyårslockar.


Saras mäktiga men goda björnbärspanacotta till efterrätt.


Och sedan började festen på allvar med limedrink lagom innan resten skulle komma.

Snyggaste kompisarna <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
J / 1993

Till bloggens startsida

topics.

old stuff.