Ett besök av två hjältar.

Publicerad 2013-10-31 18:20:00 i mellan bergen,


I går hade vi föreläsning med Johan Persson och Martin Schibbye. De berättade om tiden före, under och innan de fängslades. Det var oerhört intressant och de började med att säga att detta var föreläsningen som dem själva aldrig hade på deras journalistutbildningar.
 

De fick aldrig veta hur en skulle hantera att bo i en cell för tankarna hade inte tagat dem dit, annars hade de inte tagit steget in i landet - om de visste. 

Cirka två timmar senare var det över och vi var några som fick deras bok signerad.
 
I morgon bitti vid fem tar jag tåget hem till Stockholm igen.

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2013-10-31 21:58:43

Men åh!!!!

Svar: Det var en så bra och nyttig föreläsning!
Jenny Stjernström

Postat av: Maja

Publicerad 2013-11-01 15:09:25

Åh, men gud vad spännande! Jag läser deras bok just nu, så himla intressant.
Och tack för din fina kommentar!

Svar: Ja det var verkligen något extra! Åh jag har inte kommit så långt med den pga har massa kurslitteratur att läsa men jag kan nog ändå garantera att den kommer sluka mig.
Jenny Stjernström

Postat av: M

Publicerad 2013-11-01 15:44:45

Sv. Åh så roligt! Ja, det var första för mig också sen kent, så hade lite abstinens jag med!
Tack!! Ja, så himla skönt känsla :)

Svar: eller hur haha. Det suger att inte bo i en konserstad!
Jenny Stjernström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
J / 1993

Till bloggens startsida

topics.

old stuff.