Bland snötäckta berg, backar och fjälliv.

Publicerad 2014-04-11 20:04:37 i på vift,


I onsdags eftermiddag lämnade jag Sundsvalls vår för att ta mig till mina föräldrar i fjällen. Jag skulle byta till Taxi i Ånge men tyvärr missade jag att jag behövde boka den dagen innan så fick vänta på mina föräldrar i den lilla hålan.

Så jag satte mig på en thairestaurang och njöt av wookade grönsaker och billig och god öl (fördelen med små hålor).

Efter en och en halv timme kom mor och far fram till Ånge och i stugan väntade dessa två på oss:

I går var första skiddagen och det var inte det finaste vädret, det blåste och började kräksnöa på eftermiddagen.
 
Vi åt torsdagsmiddag, nämligen godaste grönsakssoppan i följd av pannkakor.
 

Lance var också sugen men fick inga.


Vädret såg bättre ut i dag däremot. Vi hade en väldigt fin dag med strålande solsken och som tur är har inte sportlovsgästerna kommit än så backarna var inte knökfulla av barnfamilljer.


Jag och mor fikade på Hovdestugan efter två timmars åkning.


Vädret fortsatte att vara helt fantastiskt i två ytterligare timmar innan molnen kom tillbaka. 
 
Nu är det dags för annanas och glass till efterrätt efter att ha ätit godaste risotton. Kram på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
J / 1993

Till bloggens startsida

topics.

old stuff.