Ytligheter 2013 del ett.

Publicerad 2014-01-13 21:33:55 i novemberdreams,

Jag kommer inte ge er någon årssammanfattning men däremot tänkte jag visa er precis som förra året hur jag har sett ut genom året.

Jag inledde året med paljettnaglar från nyår och pannlugg (saknar den sjukt mycket)
 
Nya pyjamasbyxor och hästsvans.


Firade Emmas födelsedag i Stockholm klädd i min bästa skjorta och julklappshalsband från Malin.


Hade min plisserade glitterkjol väldigt ofta tillsammans med en mintgrön favorit. 


Köpte en kjol som kom att bli min favoritkjol under 2013. Det är nog den enda kjolen som jag verkligen använder.

Januari nådde sitt slut och var klädd såhär en vanlig tisdag i Molkom. Tisdagar blev någon slags "klä-mig-fint-dag".
 
Gick runt i glittriga strumpor 
 
och supermantröja.
 
Myste många kalla mornar i min polkagirsrandiga morgonrock som jag fick av mormor i julklapp 2012.
 
Flyttade hem till Stockholm för sex veckors praktik. Hittade den här älskade kappan bland mammas vinterkläder från 80-talet. Den används fortfarande lika flitigt. Såhär gick jag klädd första dagen på Åkersbergakanalen.

Och luggen var inte längre en pannlugg.


Prövade Antons keps en fest och en dag var mitt hår helt perfekt vågigt när jag vaknade, behövde endast kamma igenom det.


Amanda och jag införskaffade oss varsin hoodie från Crystal Castles på Annexet i mars och jag lekte sextiotal(?) med sjalen över huvudet och raybans.



Började att locka håret och byta stil. Min nya hobby blev att leta i förrådet efter kläder. Mammas egna second hand kallade jag det för. Matchade kläderna såhär över påskbord på Vaxholms hotell.

Hade svanlika lockar när jag överraskade min Sara med finmiddag och baletten Svansjön.
 
Köpte nya strumbyxor som jag hade en kväll när jag och Anna hade påskdisco på två personer.
 
I april gjorde jag något så galet som att tona mitt hår råttfärgat och gick omkring i mammas gamla kofta(inte lika galet)

Toningen började gå ut och när vi grillade utanför ventilerna i Molkom var jag klädd såhär.

Våren var på sin topp och jag och Sara stadsvandrade i Stockholm, jag iförd detta.
 

Även här ett kap från mammas second hand, den hundtandsmönstrade jeansjackan.
 

Hade röda läppar och samma jeansjacka ungefär varje dag under reportageresan i Dublin.

När våren kom välkomnade jag den med nytt vårigt corallfärgat nagellack.
 
Märker nu att det ändå blev som en liten årsresumering fast från ett annat perspektiv. Del två kommer någon gång under veckan.

Kommentarer

Postat av: M

Publicerad 2014-01-14 18:39:45

Du passar fantastiskt bra i pannlugg!

Svar: åh tack och jag vet saknar det så mycket!!
Jenny Stjernström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
J / 1993

Till bloggens startsida

topics.

old stuff.