Studentfirande och releasefest på Riche.

Publicerad 2014-06-04 21:16:38 i fest, fotografier, musik,


I måndags tog jag flyget från Göteborg till Stockholm för att gå på Amandas student. 


Såhär fin var hon dagen till ära och hon var flaggansvarig.


Det var en tårfylld dag för henne och även jag blev tårögd när jag såg alla fina studenter stå och invänta att springa ut. Jag själv stod ju där 31 maj 2012, kan inte förstå att det redan har gått två år sedan dess.


Efter studentsången åkte mössorna av.


Vi var först att gratulera henne, till och med före hennes föräldrar. 


Athena och Rikard var med och firade.


Amanda fick en massa fina prylar runt halsen. Titta bara på den fina studentmössan som hennes kusiner har tillverkat.


Rikard tyckte att jag också skulle finnas med på bild så så fick det bli.


Och en kompisbild såklart. Amanda med CM och Ellen.


Sedan var det dags för flakåkning för studenterna. Och de hade verkligen det finaste flaklakanet.


Efter firandet stannade vi till på en grill och tog det piano innan vi drog oss vidare till Amandas mottagning.


Amanda hade lagat så himla god mat, så jag åt tills jag blev proppmätt och bara njöt i solen.


Christian kom dit och var lika glad som alltid.


Alinde och Szabo.


Rikard lånade min kamera och det var himla fint att hitta den här bilden i minneskortet. Sedan tog jag bussen för att ta mig till stan och Riche.


Det var knökfullt med folk där och allt för att bästa Markus skulle spela några låtar från Rastlöst blod. Jag hade sån himla tur. Han skulle kliva på vid nio men började först halv tio och jag kom dit cirka tjugo över nio. 


Det var verkligen så himla bra, tror bestämt att detta är bland mina topp tre bästa gig med Markus.
 

Det var brusigt med mycket hår. Men så snygg han var.


Han avslutade med Det är ett idogt jobb att driva ungdomen ut ur sin kropp och Ibland gör man rätt i bland gör man fel. Det var en kort spelning men tur var väl det, jag skulle nämligen ta nattåget hem till Sundsvall tjugo i elva.


Och jag hann med tåget, det lämnade till och med stationen först en halvtimme efter utsatt tid. Jag hade en fin resväg dock bland dimma, sjöar och en otroligt fin soluppgång. Jag var framme i Sundsvall klockan fyra, en timme efter vad jag egentligen skulle vara framme.
 
Dagen efter, efter cirka tre timmars sömn hade vi opponering för vår B-uppsats och nu kan jag stolt säga att jag avklarat första året på bildjournalistprogrammet. Och i morgon lämnar jag Sundsvall för sommaren. Det här året har gåt

Kommentarer

Postat av: Athena

Publicerad 2014-06-05 09:41:16

Alltså sån jet-setare du är som är på olika ställen från en dag till en annan!! :)

Svar: ja haha de vet du hihi. ingen dag är den andra lik!
Jenny Stjernström

Postat av: Life of Johanna

Publicerad 2014-06-08 20:36:31

Åh härliga bilder

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
J / 1993

Till bloggens startsida

topics.

old stuff.