Alla för alla och en för en.

Publicerad 2014-03-22 17:03:05 i på vift,


I dag har det varit så himla fint väder i Luleå så vi åkte in till staden och vandrade längs marknaden på Storgatan.


Jag fastnade till vid detta stånd. Allt såg så himla gott ut.


Faster och kusinerna köpte sovasrulle (renkött i tunnbrödsrulle) på andra sidan.


Fjällmössor.


Luleå Hockys maskotar spred kramar till barnen. Det här är Isidor. 


När vi tröttnade på marknaden fortsatte jag och faster mot Kulturens hus och spanade in lite så kallad konst. Varje papper på väggen kostar tre och ett halft tusen och tavlorna till höger för dubbla priset och mer. 


Något konstigt lutande.


Även en stol som lutade, den var inte särskilt bekväm heller. Så himla konstig och ja sa faster "det är väl därför det heter konst".

I slutet av utställningen fanns det däremot en del spännande verk och tack vare den fantastiska solen blev det fina skuggor där inne också.

Vi tittade förbi biblioteket också. 


Ett snyggt och modernt bibliotek med dessa, gjorda av gamla glasögon, som hängde ner från översta våningen.
 

Sedan gick vi uppåt för att kolla på utsikten.


Det var många som hade satt sig ner i solen.


Bland annat denna sötnos med matte. En Schipperke, alltså samma ras som våra hundar Moysan och Lance. Jag blev alldeles till mig.  


Den heter Ludde och är tre år gammal. Så himla fin.


Det var så himla fina skuggor, som denna som jag knäppte när vi väntade på skjutsen hem. 
 
Nu är jag så oerhört trött men ikväll ska jag till Norrbottensteatern för att se och lyssna på livemusik.

Kommentarer

Postat av: Veronica Jonsson

Publicerad 2014-03-22 18:19:03

Alltså ditt håååår! Så fint!
Och vem visste förövrigt att Luleå erbjuder så här pass mycket kultur asså.

Svar: Taaaack Verre!! Ja haha verkligen. Väldigt konstig konst men ändå den var till och med med i tidningen, den där utställningen.
Jenny Stjernström

Postat av: frukallgren.blogg.se

Publicerad 2014-03-26 10:09:53

Åh, så härliga bilder :D

Svar: Tack så mycket!
Jenny Stjernström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
J / 1993

Till bloggens startsida

topics.

old stuff.