Fotboll och valborgsfirande på Norra berget.

Publicerad 2014-05-01 19:21:11 i mellan bergen, måltider,


Igår hade Flisan kommit på den fina idén attt gå och se GIF Sundsvall möta Hammarby i fotboll. Som studenter gick vi gratis och det var cirka fem tusen besökare på plats. 


Sofia var glad trots det kalla vädret. Var tog våren vägen?


Julia var också där.
 

Och Ellie likaså.

Matchen slutade med en vinst till GIF:arna men det enda som jag tänkte på var mat så vi tog oss vidare till Biteline.

Flisan.


Utanför började det hagla och det kändes väldigt bra av att sitta inne och vänta på en varm pizza.


Åt en Greek med fetaost, soltorkade tomater, rödlök, mozzarella och fefferonis. Supergod och tycker att pizzabrödet är så himla bra på Biteline.


Mätta och belåtna gick vi ut i hagelstormen.


Vi hoppade på bussen upp till Norra berget för kommunens vårfest.

Och det såg ut såhär utomhus.
 

Det var betydligt fler folk där än vad jag trodde att det skulle vara och när vi kom dit stod den här herren och sjöng en gammal klassiker.


Patrik Isaksson och det blev allsång till "jag undrar om du".


Mitt fina sällskap.


Efter en massa norrlandsartister och tal från kommunen dök solen upp på kullen så vi gick upp dit och fick några minuters sol.


Så glada!


Sedan värmde vi oss vid den pinsamt lilla brasan. Den tar nog priset för minsta majbrasa som jag sett.
 

Därefter skulle Sundsvalls stolthet sjunga tre låtar. Alltså jag förstår verkligen inte denna show kring honom. Sundsvall är så otroligt stolt över Kevin Walker.


Och det fanns såklart barn som köat längst fram i väntan på honom.

Så himla mycket folk också.


Till och med en skylt hade en flicka släpat med sig.


Jag är inte hundra på vad Flisan pekar på men något spännande var det allt.

Vid åttatiden var festen slut. Vi drog hem till mig för för & fix inför krogen och dansade sedan till stängning.
 
Hoppas att ni också hade en fin valborg! Nu ska jag plugga det sista innan jag ska skriva den sista salstentan för terminen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
J / 1993

Till bloggens startsida

topics.

old stuff.