lite tankar och lite funderingar

Publicerad 2014-09-15 07:59:00 i fotografier, text,

 
Hej på er. Jag är tillbaka i Sundsvall sedan ett tag tillbaka nu men har haft mycket för mig och blivit väldigt sjuk att jag inte har känt att bloggandet varit det viktigtaste men nu börjar jag sakna det och det är ju synd att det varit så tomt här sedan i slutet av augusti. 
 
Ny regering. Tack för det Sverige men tretton procent av er ville ändå ha det främlingsfientliga partiet som tredje största parti. Hoppas att Löfven knäcker nöten med att bilda regering och att c eller fp faktiskt sväljer (enligt dem själva) sina stoltheter och tänker på vår framtid i stället. 
 
Nu är mitt mål att göra skoluppgifterna och att bli frisk. Hoppas att ni mår bra ändå och att ni saknat mig lite ändå.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-09-16 23:02:10

Problemet är att S är alltid missnöjda oavsett om de vinner eller ej. Löfvens ansvar är att bilda regering med Mp och V. Inte över blocket för då sviker C & Fp sina väljare = ingen demokrati.

Alliansen (Moderaterna) sökte stöd hos Mp för 4 år sedan men då svalde Mp sin stolthet så detta är Löfvens fel. Dessutom har de rödgröna gjort allt för att stoppa Alliansens politik när de styrde (i minoritet!!!! Dags för Löfven att visa att han också kan styra i Minoritet).

Alliansen gick på val att antingen vinna och styra tillsammans eller förlora och sitta i opposition. S gick bakom ryggen på V. S är emot ALLA Cs punkter samt ALLT som har med Cs politik att göra så C och Fp har ingen skyldighet att stödja de rödgrönas budget. Det vore respektlöst mot de som valt C eller Fp för deras politik och Alliansen. Hade C och Fps väljare velat samarbeta med S hade de nog röstat på S. Så blir det när man inte är förberedd vilket Alliansen var.

Ca 2/3 av SD kommer från S så alla SDs väljare är inte från M. Punkt.

Svar: absolut jag förstår hur du tänker men tror du inte att C o FP:s väljare inte heller vill att SD ska få en vågmästarroll?

19% av moderaternas tidigare väljare valde SD. o ja jag är medveten om det att många tidigare S-väljare vadå att Rösta på SD, jag jobbade för valu o räknade ihop o rapporterade enkäterna.

tråkigt att du är anonym som skriver en sådan satsig kommentar. /Jenny
Jenny Stjernström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
J / 1993

Till bloggens startsida

topics.

old stuff.