Mitt 2012 / juli - september.

Publicerad 2013-01-25 14:12:40 i novemberdreams,

Hej. Idag åker jag hem till Stockholm igen. Ska träffa Malin och Therese ikväll och i morgon ska vi fira Emmas tjugoårsdag
 
Men här kommer den tredje delen på min årsresumé. här är del ett och två.
 
Juli.
 
Den femte åkte jag med Emma till Karlstad för att fotografera under Putte i Parken. Men mest för att fotografera och se Kent och för min del Markus.
 
* Ångestbloggade och skrev en dikt.
 
Den trettonde tog jag, Emma och Linnea tåget till Göteborg för att ja ni vet se Kent.
 
Var på allsång på skansen med bästa Emelie. Vi var där för Markus, såklart. Köade i både solsken och hagelstorm.
 
Det känns som att hela juli månad bara bestod av konserter. Fantastiskt. För det fortsatte med Kent vid Sundbyholms slott i Eskilstuna med Michelle. Där lärde jag känna Ellen och Frida <3
 
Cornelia kom på besök. Vi hängde bland annat i Vitabergsparken och var på Jonathan Johansson.
 
Sedan bar det av till Emmabodafestivalen med Amanda. Jag hittade billiga biljetter på Twitter och vann resa tur och retur. Vi hade det så jävla bra där. Hängde med randoms och lärde känna nya människor. Såg CC och Markus.


Augusti.
 
* Började med att drömma om en förändring efter att jag såg Ramona i Scott Pilgrim.
 
Åkte ner till Göteborg med pappa för att hjälpa hans jobbiga moster med att bära flyttlådor. Däremot blev jag facinerad över hur fina tallrikar gamla har.
 
Bodde andra natten i Göteborg på vandrarhemmet i Mölnlycke och åt Pizza till middag.
 
Sedan bodde jag hos Ellis i tio dagar varav tre av dagarna var under Way Out West. Jag var där ensam med endast kameran som sällskap.
Se fler bilder på Festivalphoto.net.
 
* Min telefon gick från krossad till hel igen.
 
Jag och mamma åkte till Karlstad i ett dygn. Där jag skrev prov och var på intervju för journalistlinjen vid Molkoms folkhögskola. Vi åt grekiskt och köpte ett nytt fodral till min telefon. 
 
* Färgade håret rosa.
 
Sa hej då till vänner inför flytten till Molkom. Picknickade med Malin och Tess i Vitabergsparken och var på kräftskivefest med mina närmsta.
 
Sedan var det dags för att köa till den sista och bästa Kentkonserten i år.
 
Köade med Frida, Nina och Edvin utanför Sjöhistoriska.

 
Packade ihop mitt liv, städade mitt flickrum och flyttade hemifrån.
 
Fotograferade Jenny till en skoluppgift.
 
Efter bara några dagar med klassen åkte vi till Fyrbo för att lära känna varandra genom intervjuer och bastubad.
 
Alex i korridoren. Gillar bilden.
 
Vi avslutade augusti månad med öl och Hockey.
 
September.
 
* Mamma och pappa kom och hälsade på, bara två veckor efter att de släppt av mig i Molkom och sagt hej då. Vi åkte till IKEA för nödvändig shopping till mitt rum.
 
På samma sätt som vi avslutade augusti startades september, med alkoholen. Vi gick till Lilla huset, den enda baren i Molkom.
 
 Fick hem Älskade Stockholm där jag har två bilder som är med.
 
* Vi var på Molkomsmässan och startade Molkoms Tidning på riktigt.
 
Den fjortonde åkte vi några hem till AK i Kristinehamn på kräftis. 
 
Mer festande hos AK i Karlstad.
 
Visade er rum nummer åtta för första gången. 
 
Det var tjugoårsfest på Nordan. Herrejösses vad vi festade mycket i september.
 
Vi tog tåget till Göteborg för att gå på bokmässan med klassen.
 
Såg när Pär Lärnström sände radio.
 
Johan Persson och Martin Schibbye var med i en manifestation för fängslade journalister.
 
Var och käkade gott ute en kväll.
 
Hängde lite med världens bästa Jonas Gardell gjorde vi också. 
 
Shoppade väldigt mycket böcker på bokmässan som jag lovade mig själv att läsa alla i höst men läste bara tatuh och Jenny.
 
Sista dagen på september åkte jag in till Nöjesfabriken i Karlstad och fotograferade Familjen för Festivalphoto.
 
September var en månad fylld med fest och nya människor. Det var många intryck att ta in. En bra månad.

Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2013-01-27 14:42:13

Åh, sommar! :D ...tänk att det har gått så fort sedan vi började i höstas..!
P.S! Dina bilder är awesome. :) PUSS

Svar: Ja det är helt sjukt hur fort tiden går. och innan vi hinner blinka är äventyret över :(( TACK!! blir så glad <3
Jenny Stjernström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
J / 1993

Till bloggens startsida

topics.

old stuff.